Genel Bilgi
Kod | GM602 |
Ad | Mikrobiyal Kaynaklı Enzimler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL VAR ÖNGEL |
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı kaynaklardan elde edilen bazı enzimlerin aynı zamanda mikroorganizmalardan da izole edilip saflaştırılabileceği ve bunların endüstride kullanım alanlarının tartışılıp gıda endüstrisinde kullanılmasının değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Mikroorganizma kaynaklı enzimler tanıtılmakta. İzolasyonu ve saflaştırmasında kullanılan teknikler hakkında bilgi verilmekte. Bu enzimlerin kullanım alanları hakkında bilgi verilmekte. Gıda endüstrisinde kullanılmasının değerlendirilmesi yapılıp diğer kaynaklardan elde edilen enzimlerle karşılaştırılması yapılıp tartışılmakta.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Reed, G. (1966). Enzymes in Food Processing (1966) (Vol. 3). Elsevier.
Notlar
ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enzimler hakkında genel bilgi edindikten sonra, enzim kaynaklarının çeşitlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Mikroorganizma kaynaklı enzimler sınıflandırılır |
ÖÇ03 | Enzimlerin kaynaklardan izolazyon ve saflaştırmasında kullanılan yöntemler öğrenilir |
ÖÇ04 | Mikrobiyal kaynaklı enzimlerin endüstride ve özelde gıda endüstrisinde kullanım alanları irdelenir |
ÖÇ05 | Mikrobiyal kaynaklı enzimlerin endüstride diğer kaynaklardan elde edilen enzimlerle karşılaştırmaları irdelenirken son gelişmeler hakkında araştırmalar sunulur.. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enzimolojiye Giriş, Enzimlerin Tarihçesi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Enzimlerin adlandırılması ve sınıflandırılması | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
3 | Enzimlerin Yapısı, Fonksiyonları ve Özgüllük | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | Endüstriyel Önemi Olan Enzim Kaynakları(1) | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Endüstriyel Önemi Olan Enzim Kaynakları(2) | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Enzimlerin Biyoteknolojik Uygulamaları | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
7 | Enzimlerin Gıda Maddelerindeki Rolü | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Mikroorganizma kaynaklı enzimler sınıflandırılması | ders notları, biyofilm kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Mikrobiyal Enzim Üretimi(1) | ders notları, endüstriyel mikrobiyoloji kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim, Bireysel Çalışma |
11 | Mikrobiyal Enzim Üretimi(2) | ders notları, endüstriyel mikrobiyoloji kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Benzetim |
12 | Enzimlerin kaynaklardan izolasyon ve saflaştırması(1) | ders notları, enzimoloji kitapları ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Enzimlerin kaynaklardan izolasyon ve saflaştırması(2) | ders notları, enzimoloji kitapları ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Benzetim |
14 | Mikrobiyal kaynaklı enzimlerin endüstride kullanım alanları | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Mikrobiyal kaynaklı enzimlerin endüstride kullanım alanları ve son gelişmeler | ders notları, biyoteknoloji kitapları,çeşitli makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |