Genel Bilgi
Kod | GM573 |
Ad | Enzim Teknolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÜMİT ÜNAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğrencilere enzimolojideki temel kavramları ve enzimlerin endüstride kullanımını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Enzimlerin genel özellikleri, Enzim aktivitesine etki eden faktörler, Enzim kinetiği, Enzim aktivitesinin belirlenmesi, Amilolitik enzimler ve sanayinde kullanımı, Sellülotik enzimler ve sanayinde kullanımı, Proteolitik enzimler ve sanayide kullanımı, Pektolitik enzimler ve sanayide kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Gıda Teknolojisinde Geliştirme ve İnovasyonda Enzimler, 2018, Singapur.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enzimoloji ile ilgili temel kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | Enzimlerin endüstride kullanımını bilir |
ÖÇ03 | Enzim aktivitesine etki eden faktörleri bilir |
ÖÇ04 | Enzim kinetiği ve inhibisyonunu bilir |
ÖÇ05 | Enzim immobilizasyonunu bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enzimlerin kimyasal yapısı | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Enzmatik katalizin mekanizması | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Enzim aktivitesine etki eden factörler | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Enzyme kinetiği I | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Enzyme kinetiği II | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Enzim aktivitesinin belirlenmesi I | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Enzim aktivitesinin belirlenmesi II | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Amilolitik enzimler I | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Amilolitik enzimler II | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Amilolitik enzimlerin endüstriyel kullanıımı | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Selülotik enzimler ve endüstriyel kullanımı | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Pektolitik enzimler ve endüstriyel kullanımı I | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Pektolitik enzimler ve endüstriyel kullanımı II | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Proteolitik enzimler ve endüstriyel kullanımı | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |