Genel Bilgi
Kod | GM567 |
Ad | Gıdalarda Aroma Maddeleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TURGUT CABAROĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Alkollü içkilerin mevzuatı ve tebliğleri, coğrafi işaretli ürünler, denetimi ve kontrolü ve kontrolde kullanılan analiz yöntemleri konularında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Alkollü içki mevzuatı ve tebliğleri, coğrafi işaretli ürünler, kalite kontrolü, kontrolde kullanılan analiz yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Garry Reineccius (Ed.) 2006. Flavor Chemistry and Technology. s 520.
Notlar
ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aroma kimyası hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Aroma maddelerinin özelliklerini bilir. |
ÖÇ03 | Gıdalarda aromanın oluşumunun (meyvelerde) mekanizmasını bilir. |
ÖÇ04 | Gıdalarda aromanın oluşumunun (sebzelerde) mekanizmasını bilir. |
ÖÇ05 | Gıdalarda glikozid yapılı aroma maddelerini bilir. |
ÖÇ06 | İşleme sırasında aroma maddelerinin değişimi (maillard reaksiyonu) konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Lipidlerden oluşan aromaları bilir. |
ÖÇ08 | Fermantasyon yoluyla oluşan aromaları bilir. |
ÖÇ09 | Gıdalarda kötü kokular hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ10 | Gıdalarda aroma kusurları hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ11 | Aroma verici maddeleri bilir. |
ÖÇ12 | Prosesle oluşturulan aroma vericileri bilir. |
ÖÇ13 | Aroma hileleri ve kalite kontrolü hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ14 | Aroma ile ilgili yasal düzenlemeler ve etiketlemeleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aroma kimyası | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Aroma maddelerinin özellikleri | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Gıdalarda aromanın oluşumu (meyvelerde) | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Gıdalarda aromanın oluşumu (sebzelerde) | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Gıdalarda glikozid yapılı aroma maddeleri | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | İşleme sırasında aroma maddelerinin değişimi (maillard reaksiyonu) | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Lipidlerden oluşan aromalar | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fermantasyon yoluyla oluşan aromalar | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Gıdalarda kötü kokular | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Gıdalarda aroma kusurları | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Aroma verici maddeler | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Prosesle oluşturulan aroma vericiler | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Aroma hileleri ve kalite kontrol | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Aroma ile ilgili yasal düzenlemeler ve etiketleme | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |