Genel Bilgi
Kod | GM0040 |
Ad | İçme Sütü Teknolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURAY GÜZELER |
Dersin Amacı / Hedefi
Ülkemizde ve Dünyada içme sütünün durumu ve önemi, içme sütüne işlenecek çiğ sütün özellikleri, sütün temizlenmesi ve süt yağının standardizasyonu, pastörize süt üretim teknolojisi, sterilizasyon çeşitleri ve UHT süt üretim teknolojisi, içme sütüne işleme ve depolama sırasında sütün bileşiminde oluşan değişmeleri öğrenmek
Dersin İçeriği
Ülkemizde ve Dünyada içme sütünün durumu ve önemi, içme sütüne işlenecek çiğ sütün özellikleri, sütün temizlenmesi ve süt yağının standardizasyonu, pastörize süt üretim teknolojisi, sterilizasyon çeşitleri ve UHT süt üretim teknolojisi, içme sütüne işleme ve depolama sırasında sütün bileşiminde oluşan değişmeler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Üçüncü, M. Süt ve Mamülleri Teknolojisi. 2021. Sidas Yayıncılık
Notlar
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İçme sütüne işlenecek çiğ sütün özelliklerini bilir. |
ÖÇ02 | İçme sütü üretiminde süte uygulanacak ön işlemleri bilir. |
ÖÇ03 | Pastörize süt üretim teknolojisini bilir. |
ÖÇ04 | Sterilize ve UHT süt üretim teknolojisini bilir. |
ÖÇ05 | İçme sütünde depolama sırasında meydana gelen değişimleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiyede içme sütünün durumu | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sokak sütçülüğü ve kaynatılmış süt | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İçme sütüne işlenecek çiğ sütün özellikleri | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Süte uygulanan teknik işlemler, klarifikasyon, baktofugasyon, standardizasyon | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Pastörize süt üretim tekniği | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Pastörize süt ile ilgili yasal mevzuat | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sterilize süt üretim tekniği | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sterilize süt ile ilgili yasal mevzuat | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | UHT süt üretimi ve özellikleri | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | UHT süt ile ilgili yasal mevzuat | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sıcaklığın süt üzerine etkisi | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İçme sütlerinde depolama sırasında meydana gelen değişimler | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İçme sütü kalite kontrolü | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Depolama süresince içme sütü kalite kontrolü | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |