Genel Bilgi
Kod | GM0024 |
Ad | Kızartma Yağı Üretim Teknolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Kızartma yağı işleme teknolojisi prensipleri ve uygulama alanları hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Kızartma yağları üretim teknolojisi, kızartma işlemi ve bu işlemde yağlarda ve kızartılan üründe oluşan değişimler, kızartma yağlarında istenilen nitelikler ve kalite kontrol kriterleri
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Turkay, S. 2009. Kızartma Yağları ve Gıda güvenliği açısından Değerlendirilmeleri. 1. Gıda güvenliği kongresi 4 Aralık 2009, İstanbul
Notlar
Gupta, M.K., 2005. Frying oils. Bailey’s Industrial Oil and Fat Products, Sixth Edition, Six Volume Set. Edited by Fereidoon Shahidi. John Wiley & Sons, Inc.1-31
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kızartma yağı üretimi konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Kızartma yağı üretiminde kullanılan yağ çeşitleri ve üretim tekniği arasındaki ilişkisini kavrar |
ÖÇ03 | Kızartma yağı işleme süresince uygulanacak işlemleri bilir |
ÖÇ04 | Ders kapsamında edindiği bilgileri kızartma yağı üretiminde kullanma becerisine sahip olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kızartma yağı üretimi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kızartma yağlarında istenilen nitelikler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kızartma amacıyla kullanılan katı ve sıvı yağların kontrol kriterleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kızartma çeşitleri 1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kızartma çeşitleri 2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kızartma meknanizması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kızartma ekipmanları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Kızartma işleminin etkileri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yağda oluşan değişiklikler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kızartılan üründe oluşan değişiklikler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kızartma sırasında oluşan ürünlerin sağlığa etkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kızartma yağlarının depolanması ve transferi ve atık yağ yönetimi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kızartma yağları ve gıda güvenliği açısından değerlendirilmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Kızartma yağlarının stabilitesi ve zenginleştirilmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |