GM0021 Phenolic Compounds & Antioxidants in Foods

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM0021
Ad Phenolic Compounds & Antioxidants in Foods
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Gıdaların fonksiyonel özellikleri için fenolik bileşiklerin ve antioksidanların temellerini kazanır.

Dersin İçeriği

Gıdalarda fenolik bileşiklerin oluşumu, fenolik bileşiklerin sınıflandırılması, oksidasyon, serbest radikaller ve antioksidanlar, gıdalarda antioksidanlar ve etki mekanizmaları, antioksidan aktivite tayin yöntemleri, fenolik bileşiklerin ve antioksidanların gıdaların fonksiyonel özellikleri üzerindeki rolü

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Hudson, B. J. F. 1990. Food Antioxidants. Elsevier Applied Science. 317s.

Notlar

Sahahidi, F and Naczk, M. 1995. Food Phenolics. Sources, chemistry, effects and applications. Technomic Publishing C., Inc., 331 s.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gıdalardaki fenolik bileşiklerin işlevini bilir
ÖÇ02 Gıdaların fonksiyonel özellikleri ile fenolik bileşikler ve antioksidanlar arasındaki ilişkiyi anlama becerisi kazanır
ÖÇ03 Gıdalardaki fenolik bileşiklerin antioksidan potansiyelini bilir
ÖÇ04 Mesleki etik değerlere saygı duyma ve yaşam boyu öğrenmenin genel anlayışını kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gıdalardaki fenolik bileşiklere ve antioksidanlara giriş Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Fenolik bileşiklerin gıda biyolojik değeri ve işlevselliği üzerine etkileri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Zeytin ve diğer meyvelerdeki fenolik bileşikler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Yağlı tohumlar ve diğer gıdalardaki fenolik bileşikler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Yağ işlemenin fenolik bileşikler üzerine etkisi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Zeytin ve zeytinyağında bulunan fenolik bileşikler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Zeytinyağında bulunan fenolik bileşenlerin miktarını etkileyen faktörler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Gıdalardaki fenolik bileşiklerin ekstraksiyonu ve tayini (UV, HPLC ve diğer yöntemler) Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Fenolik bileşiklerin antioksidan potansiyeli Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Oksidasyon, serbest radikaller ve antioksidanlar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Gıda antioksidanlarının etki mekanizması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Gıdalardaki antioksidan aktiviteyi belirleme yöntemleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Doğal gıda fenolik antioksidanları ile sentetik fenolik antioksidanların aktivitelerinin karşılaştırılması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Fenolik antioksidanların gıdaların fonksiyonel özellikleri üzerine etkisi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:33