Genel Bilgi
Kod | GM0018 |
Ad | Şekerli Un Mamülleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET SERTAÇ ÖZER |
Dersin Amacı / Hedefi
Şekerli unlu mamülleri, kek, kurabiye-bisküvi, gofret üretim teknolojileri ve kalite nitelikleri hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği
Şekerli unlu mamüller için gerekli un nitelikleri, bisküvi teknolojileri, kek teknolojileri, kurabiye-bisküvi teknolojileri, gofret teknolojileri, şekerli unlu mamüllerin kalite kontrolü
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Cereal Technology, Kent ,1988 Sosland Publishing Company-USA
Notlar
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Şekerli unlu mamullerinde kullanılan hammadde ve ingrediyentlerin nihai ürün üzerindeki etkilerini bilir. |
ÖÇ02 | Kek üretiminde kullanılan bileşenleri, proses parametrelerini ve kek nitelikleri üzerindeki etkilerini bilir. |
ÖÇ03 | Kurabiye ve bisküvi üretiminde kullanılan bileşenleri, proses parametrelerini ve nihai ürün nitelikleri üzerindeki etkilerini bilir. |
ÖÇ04 | Gofret üretiminde kullanılan bileşenleri, proses parametrelerini ve nihai ürün nitelikleri üzerindeki etkilerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Şekerli unlu mamüller için un nitelikleri 1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Şekerli unlu mamüller için un nitelikleri 2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Şekerli unlu mamüller için un nitelikleri 3 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kek üretim teknolojisi 1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kek üretim teknolojisi 2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bisküvi üretim teknolojisi 1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kurabiye üretim teknolojisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kurabiye üretim teknolojileri 1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kurabiye üretim teknolojileri 2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Gofret üretim teknolojileri 1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Gofret üretim teknolojileri 2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Şekerli unlu mamüllerin kalite nitelikleri 1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Şekerli unlu mamüllerin kalite nitelikleri 2 | Literature taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Şekerli unlu mamüllerin üretiminde karşılaşılan bazı sorunlar ve olası çözümlerin değerlendirilmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |