Genel Bilgi
Kod | GM003 |
Ad | Gıda Sanayinde Mikrodalga Kulanımı ve Mikrodalga-Mikroorganizma İlişkisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL VAR ÖNGEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Gıda sanayinde mikrodalga kullanım alanları, yaygınlığı ve mikrodalganın mikroorganizmalar üzerine etkisi, yapılan çalışmalar ile son gelişmelerin verilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Mikrodalga tanımı, mikrodalga fırınların tanıtımı, tarihçesi, Gıda sanayinde mikrodalga kullanım alanları, yaygınlığı ve mikrodalganın mikroorganizmalar üzerine etkisi, yapılan çalışmalar ile son gelişmeleri içermekte
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Regier, M., Knoerzer, K., Schubert, H. (Eds.). (2016). The microwave processing of foods. Woodhead publishing.
Notlar
ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrodalga tanımı ve mikrodalga fırınların tarihçesi, mikrodalga ekipmanları ve kullanım yönergeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Gıdaların dielektrik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Gıda sanayinde mikrodalga ve mikrodalga fırınların kullanım alanları ve fonksiyonlarını öğrenir |
ÖÇ04 | Mikrodalgaların pastörizasyon ve sterilizasyon amaçlı kullanımı ve mikroorganizmalar üzerine etkilerini öğrenir |
ÖÇ05 | Gıda endüstrisinde mikrodalga kullanımı ile ilgili son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Gıda endüstrisinde mikrodalga kullanımı ve mikrodalganın mikroorganizmalar üzerine olan etkisini araştıran çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrodalga tanım ve mikrodalganın kullanım alanları ve tarihçesi, | ders notları, fizik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Mikrodalga fırınların çalışma prensipleri ve çeşitleri | ders notları, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mikrodalga fırınlarda kullanılan ekipmanlar ve özellikleri, | ders notları, çeşitli mikrodalga kullanım kılavuzları, görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Gıdaların dielektrik özellikleri | ders notları, gıda proses kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Problem Çözme |
5 | Gıdalarda bulunan mikroorganizmalar ve özellikleri, | ders notları, food microbiology books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Mikrodalganın kurutma amaçlı kullanımı ,(1) | ders notları, meyve-sebze teknolojisi kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
7 | Mikrodalganın dondurarak kurutma amaçlı kullanımı, (2) | ders notları, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Mikrodalganın pastörizasyon amaçlı kullanımı, | ders notları, gıda mikrobiyolojisi kitapları, süt teknolojisi kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Mikrodalganın sterilizasyon amaçlı kullanımı, | ders notları, gıda mikrobiyolojisi kitapları, süt teknolojisi kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | Mikrodalganın ısıtma ve çözündürme amaçlı kullanımı | ders notları, gıda mikrobiyolojisi kitapları, et teknolojisi kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Mikrodalganın bozulma yapan mikroorganizmalar üzerine etkisi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
13 | Mikrodalganın patojen mikroorganizmalar ve toksinler üzerine etkisi, | ders notları, çeşitli makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Gıda Endüstrisinde mikrodalga kullanımı ve yeni gelişmeler | ders notları, çeşitli yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
15 | Gıda güvenliği ve sağlık açısından mikrodalga kullanımının yeri | ders notları, gıda mikrobiyolojisi kitapları, çeşitli makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |