Genel Bilgi
Kod | İM527 |
Ad | Advanced Reinforced Concrete |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSMAİL HAKKI ÇAĞATAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Betonarme konusunda lisans düzeyinde yeterince ele alınamayan ve betonarme sistemlerin analizinde ve tasarımında kullanılan gelişmiş yöntemleri öğretmek.
Dersin İçeriği
Reinforced concrete slabs. Introduction to collapse theories for slabs. Yield lines and yield-line mechanisms. Methods of analysis for yield-line theory. Special aspects of yield line analysis. Hillerborg's strip method.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Veri toplama,yorumlama,uygulama ve değerlendirebilme |
ÖÇ02 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
ÖÇ03 | Plakların analiz yöntemlerinin öğrenilmesi |
ÖÇ04 | Tasarımda izlenilmesi gereken temel yöntem ve ilkelerin öğrenilmesi |
ÖÇ05 | Plakların elastisite teorisine göre çözümünü yapabilecektir. |
ÖÇ06 | Plakların plastik teoriye göre çözümünü yapabilecektir. |
ÖÇ07 | Plakların Hillerborg şerit metoduna göre çözümünü yapabilecektir. |
ÖÇ08 | Farklı tiplerde plakların çeşitli yük etkileri altında limit durumlara göre hesabını yapabilecektir. |
ÖÇ09 | Akma çizgisi teorisini kullanarak çeşitli tiplerde plakların hesabını yapabilecektir. |
ÖÇ10 | Analiz yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarının öğrenilmesi |
ÖÇ11 | Farklı yük etkileri altında plakların davranış özelliklerini yorumlayabilme |
ÖÇ12 | Plakların detaylandırılmasını kavrayabilme |
ÖÇ13 | Davranış açısından farklı tipteki plakların analizlerinin karşılaştırmalı olarak anlaşılması |
ÖÇ14 | Bir çözümün sonuçlarını tartışabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Plak sistemlerinin tasarımına ve analizine giriş | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Elastik teori analizi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Limit analizi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Alt sınır teoremi, Üst sınır teoremi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Momentlerin farklı eksenlere dönüşümü, Sınır şartları | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Akma kriteri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Uygulamalar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Plastik teori | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hillerborg şerit metodu | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Plak köşelerinden kaynaklanan süreksizlik çizgilerinin belirlenmesi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Akma çizgisi teorisi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uygulamalar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Üst sınır, Denge denklemi ile çözüm, Virtual iş yöntemi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Akma çizgisi teorisinin sınırı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |