JM0028 Karbonatlı Çökelme Ortamları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM0028
Ad Karbonatlı Çökelme Ortamları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KEMAL GÜRBÜZ


Dersin Amacı

Karbonatlı çökelme ortam sedimanlarını analiz etmeyi öğrenmek

Dersin İçeriği

Karbonat çökeliminin genel özellikleri. Karbonatlı çökelme ortamlarının genel sınıflandırılmaları. Karbonat platformu ve resifal ortamlarda sedimantasyonun özellikleri. Resif tipleri ve özellikleri. Karbonat çökelim fasiyesleri ve kayaç türleri. Folk ve Dunham sınıflandırmaları, bunların çökelim alanlarının tanımı. Platform-Havza karbonatları ve geçiş koşulları, kalsitürbiditler ve tektono-sedimanter anlamları.

Dersin Ön Koşulu

Sedimanter petrografi

Kaynaklar

Petrografi notları (Kemal Gürbüz)

Notlar

İlgili kitap ve notlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Karbonat sedimantasyonu ve kayaç tiplerini analiz etmeyi öğrenmek
ÖÇ02 Karbonatlı kayaçları tanıyabilir
ÖÇ03 Arazide resif tiplerini ayırt edebilir
ÖÇ04 platforda çöelmiş karbonatları ayırt edebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 giriş Sedimantoloji tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Karbonat sedimantasyonu karakteri Sedimantoloji tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Karbonat sedimatasyon alanları Önceki hafta tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Platform karbonatları Önceki hafta tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Resif ortamı kısımları Önceki hafta tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Resif tipleri Önceki hafta tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Resifal ortam sedimantasyonu Önceki hafta tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Önceki hafta tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Folk ve Dunham sınıflaması Önceki hafta tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 1 Örnekler Önceki hafta tekrar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 2 Örnekler Önceki hafta tekrar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 3 Örnekler Önceki hafta tekrar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 4 Örnekler Önceki hafta tekrar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 5 Örnekler Önceki hafta tekrar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Genel tartışma Önceki hafta tekrar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki hafta tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki hafta tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS