JM522 Tersiyer Makrofaunası

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM522
Ad Tersiyer Makrofaunası
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Tersiyer sisteminde yaygın olan makrofaunayı inceleyip tanımlatarak öğretmek

Dersin İçeriği

Tersiyer (Paleojen-Neojen) sisteminde makrofauna dağılımı ve ortamsal özellikleri

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tersiyer'de korunmuş tüm makrofauna hakkında bilgi edinir
ÖÇ02 Tersiyer makrofaunasının seri ve kat aşamasında cins verilerini öğrenir.
ÖÇ03 Bu sistemdeki faunanın stratigrafik ve ortamsal dağılımı ile ilgili verileri öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Makropaleontolojide fosil grupları ve kısa tanıtımı Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Önemli makro fosillerin Tersiyer sistemi ile ilişkisi Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tersiyer sistemi içerisinde dünyada bulunan makrofauna grupları ve gelişimleri (I) Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Tersiyer sistemi içerisinde dünyada bulunan makrofauna grupları ve gelişimleri (II) Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Tersiyer makrofaunasının başlıca ortamları, karakteristikleri Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Tersiyer makrofaunasının oluşturdukları biyocoğrafik provensler Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Mollusca makrofaunası ve başlıca Tersiyer zonları (I) Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mollusca makrofaunası ve başlıca Tersiyer zonları (II) Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Tersiyer Atlantik biyocoğrafik provenslerinin birbirleri ile deneştirilmesi ve yorumu Kaynakların incelenmesi
11 Tersiyer Pasifik biyocoğrafik provenslerinin birbirleri ile deneştirilmesi, yorumu Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Türkiyede tersiyer makrofaunasının gelişimi Kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
13 Biyocoğrafik provenslerin makrofauna yönünden Türkiye ile deneştirilmesi (I) Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Biyocoğrafik provenslerin makrofauna yönünden Türkiye ile deneştirilmesi (II) Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Türkiye ve biyocoğrafik tablolar Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:33