JM509 Stratigrafik Verilerin Sentezi

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM509
Ad Stratigrafik Verilerin Sentezi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ


Dersin Amacı

Yerkabuğunda yaygın olarak yüzeyleyen ve gözlenen tabakalı kayaçların temel prensiplerinin öğretilmesi; Arazide stratigrafik verilerin edinilmesi ve bunlardan yararlanılarak jeolojik çökelim modellerinin belirlenmesi, ortamsal yorumların yapılabilmesi ve jeolojik evrimin çıkartılmasında tabakalı kayaçların bünyesinden yararlanmak.

Dersin İçeriği

Stratigrafinin temel prensipleri, Jeolojik zaman kavramı, Litostratigrafi ve biyostratigrafinin temel prensipleri, Göreceli zaman skalasının gelişimi, Çökelme sistemlerindeki stratigrafik veriler, Çökelme sistemleri: I) Denizel olmayan ortamlar, II) Kıyısal ortamlar, III) Kırıntılı deniz ve pelajik ortamlar, IV) Karbonat ortamları, litostratigrafi (fasiyes, depolanma ile ilgili jeolojik çalışmalar, stratigrafik kayıtlardaki boşluk), Uyumsuzluk ve çeşitleri, Litolojik korelasyon ve stratigrafik metotlar, Stratigrafik kesitlerin ölçümü ve tanımlaması, Stratigrafik enine kesitler ve panel diyagramlar.

Dersin Ön Koşulu

Koşulsuz

Kaynaklar

1- Prothero, D.R., 1989. Interpreting the Stratigraphic Records. 2- Reading, H.G., 1986. Sedimentary Environments and Facies. Dept. Of Earh Science, Univ. Of Oxford. 3- Miall, A.D., 1985. Principles of Sedimantary Basin Analysis. Univ. Of Toronto

Notlar

Son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Arazide yapılan jeolojik incelemeler sırasında litolojik ve sedimanter yapıları kullanarak stratigrafik kayıtları yorumlar.
ÖÇ02 Arazide yapılan jeolojik incelemeler sırasında farklı çökelme ortamlarını değerlendirir
ÖÇ03 Arazide yapılan jeolojik incelemeler sırasında jeolojik tarihçeyi çıkarır.
ÖÇ04 Sedimanter kayaçların korelasyonlarını yapmayı kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Stratigrafinin temel prensipleri, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Jeolojik zaman kavramı, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Litostratigrafi ve biyostratigrafinin temel prensipleri Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Göreceli zaman skalasının gelişimi, AÖğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Çökelme sistemlerindeki stratigrafik veriler, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Çökelme sistemleri: I) Denizel olmayan ortamlar, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Kıyısal ortamlar, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Kırıntılı deniz ve pelajik ortamlar, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Karbonat ortamları, litostratigrafi (fasiyes, depolanma ile ilgili jeolojik çalışmalar, stratigrafik kayıtlardaki boşluk), Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Uyumsuzluk ve çeşitleri, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Stratigrafik korelasyon ve stratigrafik metodlar, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Stratigrafik kesitlerin ölçüm şekilleri. Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Stratigrafik kesitlerin ölçümünün yorumlanması. Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Stratigrafik enine kesitler ve panel diyagramlar. Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS