Genel Bilgi
Kod | JM012 |
Ad | Kırıntılı Kayaçlar Termokronolojisi ve Provenans Analizi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATİH KARAOĞLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler kırıntılı kayaç petrografisi ve termokronolojisi hakkında temel bilgi sahibi olurlar. Ağır minerallerin tanımlanması ve termokronoloji yöntemlerinin jeolojik olayların belirlenmesinde kullanımı hakkında bilgi sahibi olurlar.
Dersin İçeriği
Kırıntılı kayaç petrografisi, ağır mineral tanımlaması, kırıntılı kayaçlara uygulanan termokronoloji yöntemleri ve jeolojik uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bernet, M., Spiegel, C. 2004. Detrital thermochronology - Provenance analysis, exhumation, and landscape evolution of mountain belts. Geological Society of America Special Papers. Fission-Track Thermochronology and its Application to Geology, edited by M. G. Malusà and P. G. Fitzgerald
Notlar
Bernet, M., Spiegel, C. 2004. Detrital thermochronology - Provenance analysis, exhumation, and landscape evolution of mountain belts. Geological Society of America Special Papers.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kırıntılı kayaçların bileşenlerini saptar, isimlendirir, |
ÖÇ02 | Kırıntılı kayaçlarda ağır mineralleri tayin eder. |
ÖÇ03 | Kırıntılı kayaçlarda termokronoloji yöntemlerini uygular. |
ÖÇ04 | Mineral separasyonun tekniklerini öğrenir |
ÖÇ05 | Analize hazırlık safhalarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Kırıntılı kayaçların tanımlaması, bileşenlerinin tanımlaması, sınıflama kriterleri. | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kırıntılı kayaçların bileşenleri | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mineral seperasyonu teknikleri | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ağır mineraller 1 | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ağır mineraller 2 | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ağır mineraller 3 | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kırıntılı kayaçlarda kullanılan yaş tayini yöntemlerine genel bakış | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Metamorfik yaşlar | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kırıntılı U-Pb yaşlandırması ve uygulamaları | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hf izotop analizleri | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fizyon İzi yöntemi ve uygulamaları | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İstatiksel yöntemlerin temelleri | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Karışık dağılımların çözümü için istatistiksel yöntemler 1 | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Karışık dağılımların çözümü için istatistiksel yöntemler 2 | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |