Genel Bilgi
Kod | MD0063 |
Ad | Madencilikte Kullanılan Haritacılık Kavramları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİYAZİ ARSLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Yeryuvarı, koordinat sistemleri, datum kavramı ve eşpotansiyelli yüzeylerin maden mühendisliği alanında kullanımı hakkında temel bilgiler sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Jeodezi nedir, Maden açısından neden önemlidir; Referans yüzeyler; Eş potansiyelli yüzeyler ve yeryüzünün matematiksel şekli; Jeoit yüksekliği ve uygulama alanları; Jeoit modelleri; Koordinat referans sistemi; EPSG formatı; Datum nedir, neden önemlidir; Ülkemizde kullanılan temel ağlar; Türkiyedeki haritacılık çalışmaları; Jeodezide kullanılan koordinatlar; Jeodezide kullanılan dönüşümler: Harita projeksiyonu değişimi (türün bilinmesi); Jeodezide kullanılan dönüşümler: Harita projeksiyonu değişimi (türün bilinmemesi); UTM ve Gauss Kruger projeksiyonu
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Datums and Map Projections: For Remote Sensing GIS and Surveying Second Edition by Jonathan liffe Whittles Publishing second edition 2008
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Madencilikte kullanılan haritacılık uygulamalarını kavrar. |
ÖÇ02 | Haritacılık kavramlarının madenlerdeki kullanımını açıklar. |
ÖÇ03 | Koordinat sistemlerinin Madencilikte kullanılmasını açıklar. |
ÖÇ04 | Datum ve projeksiyon kavramını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Jeodezi nedir? Maden açısından neden önemlidir? | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Referans yüzeyler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Eş potansiyelli yüzeyler ve yeryüzünün matematiksel şekli | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Jeoit yüksekliği ve uygulama alanları | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Jeoit modelleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Koordinat referans sistemi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | EPSG formatı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Datum nedir? neden önemlidir? | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Ülkemizde kullanılan temel ağlar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Türkiyedeki haritacılık çalışmaları | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Jeodezide kullanılan koordinatlar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Jeodezide kullanılan dönüşümler: Harita projeksiyonu değişimi (türün bilinmesi) | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Jeodezide kullanılan dönüşümler: Harita projeksiyonu değişimi (türün bilinmemesi) | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | UTM ve Gauss Kruger projeksiyonu | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarı yıl sonu sınavı | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarı yıl sonu sınavı | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |