Genel Bilgi
Kod | MM009 |
Ad | Koruma Kuramı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FAZİLET DUYGU SABAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Uluslararası belgeler ve akademik çalışmalar çerçevesinde koruma alanında geliştirilmiş olan kuramların, politikaların ve süreçlerin öğrenilmesi ve karşılıklı olarak tartışılması.
Dersin İçeriği
Koruma kuramı üzerine temel metinler ve geliştirilen teorilerin kavranması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ahunbay, Z. (1996) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul. Bektaş, C. (1992) Koruma, Onarım, Yem Yayın, İstanbul. Cohen, N. (1999) Urban Conservation, MIT Press, Massachusetts. Tiesdell, S. (1996) Revitalizing Historic Urban Quarters, Architectural Press, London. Larkham, P. (1996) Conservation and the City, Routledge, London. Kuban, D. (2001) Türkiye'de Kentel Koruma, Tarih Vakfı, İstanbul. Kuban, D. (2000)Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, YEM Yayın, İstanbul.
Notlar
Ahunbay, Z. (1996) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul. Bektaş, C. (1992) Koruma, Onarım, Yem Yayın, İstanbul. Cohen, N. (1999) Urban Conservation, MIT Press, Massachusetts. Tiesdell, S. (1996) Revitalizing Historic Urban Quarters, Architectural Press, London. Larkham, P. (1996) Conservation and the City, Routledge, London. Kuban, D. (2001) Türkiye'de Kentel Koruma, Tarih Vakfı, İstanbul. Kuban, D. (2000)Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, YEM Yayın, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Koruma konusundaki bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
ÖÇ02 | Koruma alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
ÖÇ03 | Koruma terminolojisini, kavramları metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
ÖÇ04 | Koruma kuramının temellerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanma. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanma. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanma. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirme. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanına bilimsel yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir tasarım yöntemini farklı bir alana uyarlamak amacıyla uygulama yapma. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanma. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlama. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanma. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurmak. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade etme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip edip yorumlayarak, araştırma ve yayın yapar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlama. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma ve yayın sürecinde eleştirel düşünceyi odağına alarak yenilikçi tutum ve yaklaşımla analiz ve sentez yapma. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel araştırma süreçlerinde araştırma etiği ve bilimsel etiğin önemini bilerek etik ilkeler çerçevesinde çalışmalarını gerçekleştirme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Bilgilendirme | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Koruma düşüncesinin gelişimi | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kentsel koruma düşüncesinin oluşumu | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Koruma düşüncesinde öne çıkan kavramlar ve olgular | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Koruma politikaları-uluslararası belgeler | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Koruma politikaları-ulusal belgeler | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Koruma politikaları-genel değerlendirme | İlgili okuma ve araştırma, örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Arasınav | Ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Korumanın hukuksal boyutu | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Korumada güncel sorunlar ve kavramlar | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Koruma mevzuatı | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Koruma mevzuatında kentsel korumanın yeri | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Örnek İnceleme-Öğrenci sunumları-1 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
14 | Örnek inceleme-Öğrenci sunumları-2 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
15 | Örnek inceleme-öğrenci sunumları-3 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
16 | Örnek inceleme-öğrenci sunumları-4 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
17 | Final sınavı | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |