MM569 Kültür ve Mekan Araştırmaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM569
Ad Kültür ve Mekan Araştırmaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR ERMAN


Dersin Amacı

Kültürün mekan ve mekan kullanımları üzerinde etkisini anlamak, farklı kültürlerin farklı mekansal kullanımlara sahip olduğunu kavramak, kültür kavramını bilmek.

Dersin İçeriği

Kültür ve mekan ilişkisi, kültürün mekanın biçimlenişine etkisi, farklı kültürel farkların yarattığı mekansal farklılıklar. Değişen kültürel ögelerle birlikte değişim gösteren mekansal kullanımlar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Rapoport, A., 2004. Kültür Mimarlık Tasarım, YEM Yayın Rapoport., A. 1996. House Form and Culture, Prentice Hall. Bektaş, C. 2016. Türk Evi, YEM.

Notlar

ilgili diğer yayınlar ve web sayfaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültür kavramını tanımlar
ÖÇ02 Mekanın biçimlenmesinde kültürün etkisini yorumlar.
ÖÇ03 Kültür ve mekan ilişkisini açıklar.
ÖÇ04 Kültürün zaman içinde değişen dinamik ve toplumlara has özellik gösteren bir olgu olduğunu kavrar.
ÖÇ05 Konuyla ilgili yayınları okuyup, analiz edip yorumlayarak sonuçlara varır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders içeriğinin verilmesi ders hakkında ön hazırlık yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
2 Kültür kavramı ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
3 Kültür kavramı ve kapsamı ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
4 İnsan çevre ilişkisinde kültürün yeri ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
5 İnsan çevre ilişkisinde kültürün etkisi ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
6 Kültür ve mimarlık ilişkisi ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kültür odaklı mekansal biçimler ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav önceki okumalar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kültür odaklı mekansal kullanımlar ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kültürden beslenen mekansal estetik ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Kültür temelli mekan üretimi ve yapma biçimleri ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Örnek yapıların kültürel temele göre değerlendirilmesi ilgili mimari yapı ve mekan örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Örnek yapıların kültürel temele göre incelenmesi ilgili mimari yapı ve mekan örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
14 Örnek yapıların kültürel bakışla değerlendirilmesi ilgili mimari yapı ve mekan örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
15 Örnek yapıların değerlendirilmesi ilgili mimari yapı ve mekan örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Final Sınavı Haftası önceki okumalar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Final Sınavı Haftası önceki okumalar Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS