Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
MÜHENDİSLİK VE TEKNOLOJİ YÖNETİMİ (YL) (TEZSİZ) | |
Kod | MTY551 |
Ad | Örgütsel İletişim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEVHİBE OYA ÇETİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel iletişim modelini inceleyerek örgüt kavramı içinde iletişimin önemi öğrenilecektir. Ayrıca, örgüt içinde yapılan iletişim yanlışları gözden geçirilip çözüm yolları incelenecektir.
Dersin İçeriği
Temel iletişim modeli incelenerek, örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar örgüt türleri ile ilişkili olarak anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim kavramını ve temel iletişim modelini açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Örgüt kavramını ve örgüt türlerini bilir. |
ÖÇ03 | Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlarını görüp, bunların çözümü için gerekli yöntemleri uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi kazanma; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi kazanma; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişim tanımı, kapsamı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İletişim tanımı, kapsamı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İletişim tanımı, kapsamı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Temel İletişim modeli | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Temel İletişim modeli | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Temel İletişim modeli | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Örgüt kavramı ve türleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Örgüt kavramı ve türleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Örgüt kavramı ve türleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar ve çözüm yöntemleri 1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
12 | Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar ve çözüm yöntemleri 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
13 | Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar ve çözüm yöntemleri 3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
14 | Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar ve çözüm yöntemleri 4 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
15 | Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar ve çözüm yöntemleri 5. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |