Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| MÜHENDİSLİK VE TEKNOLOJİ YÖNETİMİ (YL) (TEZSİZ) | |
| Kod | MTY511 |
| Ad | Bütünleşik Ürün Geliştirme |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yeni ürün tasarım sürecinde kullanılmakta olan yaklaşımlar hakkında bilgi verme ve bütünleşik ürün geliştirme yeteneği kazandırmak.
Dersin İçeriği
Ürün ve proses geliştirme süreci ve aşamaları; eşzamanlı maliyet düşürme, müşteri memnuniyeti artırma, kalite iyileştirme, çevrim süresi düşürme yaklaşımı; rekabet gücünü artırıcı imalat stratejileri; eş zamanlı mühendislik; tersine mühendislik; imalata yönelik tasarım; kalite fonkisyonları yerleştirme (QFD); değer mühendisliği; ürün mimarisi proses mühendisliği; hızlı prototip geliştirme; bilgisayar destekli ürün ve proses geliştirme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Yeni ürün fikri geliştirme yeteneği kazanmak |
| ÖÇ02 | Ürün ve proses geliştirme süreç yönetimi |
| ÖÇ03 | Var olan ürün geliştirme stratejilerinin avantaj ve dezavantajlarını öğrenmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi kazanma; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi kazanma; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama | 5 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma | 4 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme | 5 |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme | 5 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme | 4 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama | 4 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Ürün ve proses geliştirme süreci ve aşamaları | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Eşzamanlı maliyet düşürme | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Müşteri memnuniyeti artırma | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Kalite geliştirme | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Çevrim süresi azaltma yaklaşımı | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Üretim stratejilerinin rekabet gücünün artırılması | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Eş zamanlı mühendislik yaklaşımı | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Tersine mühendislik yaklaşımı | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | İmalat için tasarım | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Kalite fonksiyon yayılımı | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Yaratıcı düşünce tekniği | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Hızlı protipleme | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Hızlı protipleme | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Bilgisayar destekli ürün ve proses geliştirme | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |