Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
MÜHENDİSLİK VE TEKNOLOJİ YÖNETİMİ (YL) (TEZSİZ) | |
Kod | MTY507 |
Ad | İnsan Kaynakları Mühendisliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HACİRE OYA YÜREGİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, insan kaynakları yönetimi konusunda bilgi vermek, insan davranışı ile ilgili konulara değinmek, sayısal karar verme yöntemlerini İK'da kullanmaktır.
Dersin İçeriği
İnsan kaynakları süreçleri hakkında bilgi verme, davranış bilimlerinin yönetimindeki önemine değenme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İK süreçlerinden haberdar olma |
ÖÇ02 | Liderlik |
ÖÇ03 | Grup dinamiği |
ÖÇ04 | Araştırma becerileri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi kazanma; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi kazanma; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve derse giriş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
2 | İK süreçleri | konu 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İK süreçleri | konu 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İK süreçleri | konu 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İK süreçleri | konu 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İK süreçleri | konu 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İnsan davranışına girişi | konu 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Liderlik | konu 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | grup dinamiği | konu 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | çatışma yönetimi | konu 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | stres ve zaman yönetimi | konu 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | iletişim | konu 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | vaka olay çözümü | örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Proje sunumu | projeler | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |