MN0038 Techniques in NMR spectroscopy

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MN0038
Ad Techniques in NMR spectroscopy
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders kapsamında NMR tekniklerinin öğretilmesi ve ilaç etken maddeleri ile biyoaktif bileşiklerin yapılarının aydınlatılmasında kullanılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Nükleer Manyetik Rezonans (NMR) spektroskopisinde temel kavramlar, Nükleer spin, NMR Spektroskopisinde rezonans ve durulma olayı, Magnetik Anizotropi, NMR Cihazının kısımları, NMR spektroskopisinin kullanım alanları, Kimyasal kayma ve kimyasal kaymayı etkileyen faktörler, Spin-spin etkileşmesi, Organik ve biyoorganik molekül sentezinde 1H-NMR ve 13C-NMR spektrumlarının alınması ve değerlendiririlmesi, NMR spektroskopisinde kullanılan 2D- COSY, APT, DEPT, HETCOR, HMQC, HMBC, NOESY ve NOE teknikleri, İlaç ve biyoaktif moleküllerin yapılarının karakterizasyonu ve sterokimyalarının belirlenmesinde kullanılan iki boyutlu NMR teknikleri

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Williams H. D. Fleming I. Spectroscopic methods in organic chemistry. Fourth Edt. Revised, McGraw Hill Book Company, England, 1989

Notlar

Ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nükleer Magnetik Rezonans (NMR) spektroskopisi ile ilgili kavramları bilir ve tanımlar
ÖÇ02 NMR spektroskopisinde kullanılan tekniklerini bilir ve açıklar
ÖÇ03 Organik ve biyoorganik moleküllerin sentezinde 1H-NMR ve 13C-NMR spektrumlarını alır
ÖÇ04 İlaç moleküllerinin sentezinde 1H-NMR ve 13C-NMR spektrumlarını alır ve değerlendirir
ÖÇ05 NMR tekniklerini kullanarak ilaç etken maddelerinin yapılarını ve stereokimyalarını belirler
ÖÇ06 NMR spektroskopisinde kullanılan 2D- COSY, APT, DEPT, HETCOR, HMQC, HMBC, NOESY ve NOE teknikleri bilir ve kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora çalışması esnasında kazandığı yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları etkin kullanabilir.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen bilgilerden sonuçlar çıkarabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanı ile ilgili matematiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilimsel araştırmanın mantığı, tasarımı, sonuçlanması ve sonuçların aktarılması hakkında bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Malzeme ve nanoteknoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Malzeme bilimi ve nanoteknoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili yeni düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Malzeme ve nanoteknolojiye ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası çalışmaların yürütülmesinde liderlik yapabilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramların öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 NMR spektroskopisinde temel kavramlar Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Nükleer spin, NMR da rezonans ve durulma olayı Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 NMR da kimyasal kayma ve kimyasal kaymayı etkileyen faktörler Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 NMR da kimyasal kaymayı etkileyen faktörler Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Spin-spin etkileşmesi Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Magnetik Anizotropi, NMR Cihazının kısımları Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İlaç moleküllerinin sentezinde1H-NMR ve 13C-NMR spektrumlarının alınması ve değerlendiririlmesi Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 NMR spektroskopisinde kullanılan 2D- COSY, APT, DEPT ve HETCOR teknikleri Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 NMR spektroskopisinde kullanılan HMQC ve HMBC teknikleri Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 NMR spektroskopisinde kullanılan NOESY ve NOE teknikleri Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 NMR spektroskopisinde kullanılan 2D- COSY, APT, DEPT, HETCOR, HMQC, HMBC, NOESY ve NOE teknikleri Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Organik ve biyoorganik molekül sentezinde 1H-NMR ve 13C-NMR spektrumlarının alınması ve değerlendiririlmesi Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İlaç ve biyoaktif moleküllerin karakterizasyonu Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İlaç ve biyoaktif moleküllerin sterokimyalarının belirlenmesinde kullanılan iki boyutlu NMR teknikleri Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İlaç ve biyoaktif moleküllerin karakterizasyonu ve sterokimyalarının belirlenmesinde kullanılan iki boyutlu NMR teknikleri Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 04:26