Genel Bilgi
Kod | MN008 |
Ad | Advanced Ceramics |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EBRU ERÜNAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Fonksiyonel seramiklerin kullanım alanları ve üretim yöntemleri hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği
Fonksiyonel seramiklere giriş, fonksiyonelin mikro yapısı ve özellikleri, fonksiyonel seramiklerin seramik tane sınırı fenomeni, fonksiyonel seramikler için üretim süreçleri, fonksiyonel seramiklerin karakterizasyon yöntemleri, ileri oksitlenmemiş seramikler, enerji üretimi ve depolaması için ileri seramikler, ileri optik seramikler, ilerlemeler elektroseramikler, kurşunsuz piezoelektrik seramikler, gelişmiş biyo ve medikal seramikler, gelişmiş seramik kaplama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. S. Somiya, Handbook of Advanced Ceramics: Materials, Applications, Processing, and Properties, Elsevier, USA, 2013 2. Q. Yin, B. Zhu, H. Zeng, Microstructure, Property and Processing of Functional Ceramics, Springer, 2010.
Notlar
3. B. Jaffe, W.R. Cook Jr, H. Jaffe, Piezoelectric Ceramics, Academic Press, USA, 1971 4. S. Priya, S. Nahm (eds) Lead Free Piezoelectrics, Springer-Verlag New York, 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fonksiyonel seramiklerin üretim yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Fonksiyonel seramiklerin mikroyapısı ve özelliklerini karşılaştırır. |
ÖÇ03 | Seramik tane sınırı fenomenini açıklar. |
ÖÇ04 | Fonksiyonel seramiklerin kullanım alanlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Fonksiyonel seramik çeşitlerini karşılaştırır. |
ÖÇ06 | Fonksiyonel seramiklerin özelliklerinin geliştirilmesi için gerekli yöntemleri belirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora çalışması esnasında kazandığı yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları etkin kullanabilir. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen bilgilerden sonuçlar çıkarabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanı ile ilgili matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel araştırmanın mantığı, tasarımı, sonuçlanması ve sonuçların aktarılması hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Malzeme ve nanoteknoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Malzeme bilimi ve nanoteknoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili yeni düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Malzeme ve nanoteknolojiye ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası çalışmaların yürütülmesinde liderlik yapabilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramların öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalışma alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fonksiyonel seramiklere giriş | Kafes yapıları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
2 | Fonksiyonel seramiklerin Mikroyapı ve Özellikleri | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
3 | Fonksiyonel Seramiklerde Tane Sınır Fenomeni | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
4 | Fonksiyonel Seramik Üretim Süreçlerine Giriş | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
5 | Fonksiyonel Seramik Üretim Süreçleri (devam) | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
6 | Fonksiyonel Seramiklerin Karakterizasyon Yöntemleri | önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İleri Oksit Olmayan Seramikler | önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | önceki hafta konuları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Enerji Üretimi ve Depolaması için Gelişmiş Seramikler | önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | Gelişmiş Optik Seramikler | önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | İleri elektroseramikler | önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
12 | Kurşunsuz piezoelektrik seramikler | önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | İleri biyo ve medikal seramikler | önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | İleri seramik kaplama yöntemleri | önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
15 | Genel tekrar | önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Proje Sunumları 1. hafta | seçilen konuya göre araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Final Project Sunumları | seçilen konuya göre araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,56 | ||
AKTS | 6 AKTS |