Genel Bilgi
Kod | PM590 |
Ad | Çevre Mevzuatı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER YÜCEL |
Dersin Amacı / Hedefi
Peyzaj Mimarlığı disiplini içerisinde bir peyzaj mimarının bilmesi gereken planlama/tasarım, çevre ve doğa koruma ile ilgili mevzuat hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği
Ülkemizde Cumhuriyetin ilanından günümüze kadar olan süreçte çevre koruma ile ilgili çıkarılan yasa, yönetmelik, tüzük, kanun hükmünde kararname, bakanlar kurulu kararı, uluslar arası sözleşmelerle bu yasal düzenlemelerin içerikleri ve uygulanabilirlik durumları ve uygulamada karşılaşılan sorunların irdelenmesidir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türkçe ve yabancı dilde çok sayıda kaynak vardır.
Notlar
Türkçe ve yabancı dilde çok sayıda kaynak vardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre hakkının varlığını kavrar ve savunabilir. |
ÖÇ02 | Çevre hukukunun temel ilkelerini öğrenir |
ÖÇ03 | Çevrenin korunması ve geliştirilmesi amaçlarıyla çıkarılan yasal düzenlemeleri bilir. |
ÖÇ04 | Yasal düzenlemelerin işleyişi ile ilgili bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Çevre mevzuatıyla ilgili sorunları bilir ve tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsan haklarının evrimi ve çevre hakkının doğuşunun irdelenmesi. | Bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hukuk-mevzuat ve çevre yönetimi kavramlarının tanımlanması ve ilişkileri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Türkiye Cumhuriyeti ve değişik ülkelerin anayasalarında çevre ile ilgili hükümler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Çevre mevzuatını oluşturan temel yasaların irdelenmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çevre Kanununun maddeler bazında irdelenmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çevre Kanununa göre çıkarılan hava, su, toprak, gürültü kirlilikleri ile ilgili çıkarılan yönetmeliklerin amaç, kapsam, sınır değerleri gibi hüküm ve yükümlülüklerinin irdelenmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çevre Kanununa göre çıkarılan hava, su, toprak, gürültü kirlilikleri ile ilgili çıkarılan yönetmeliklerin amaç, kapsam, sınır değerleri gibi hüküm ve yükümlülüklerinin irdelenmesinin devamı | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çevre ile ilgili bakanlar kurulu kararları, kanun hükmünde kararnameler, tüzük ve genelgeler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çevre ile ilgili bakanlar kurulu kararları, kanun hükmünde kararnameler, tüzük ve genelgelere devam | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ramsar, CITES, APS, Bern, İDÇS, Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesi gibi uluslararası sözleşmelerin irdelenmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | AB Çevre mevzuatının genel hatları ile irdelenmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çevre mevzuatı ile ilgili sorunlar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çevre mevzuatı ile ilgili sorunlara devam | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çevre mevzuatı ile ilgili sorunlara devam (II) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |