Genel Bilgi
Kod | PM564 |
Ad | Çevre Kirliliği - Bitki Kullanımı İlişkileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZERRİN SÖĞÜT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre kirliliklerinin azaltılmasında ve giderilmesinde bitkilerin önemi, bitkisel tasarımlarda çevre konusunun da dikkate alınması
Dersin İçeriği
Çevre kirliliklerinin azaltılması ve giderilmesinde bitkilerin önemi ve kullanılan yöntemler
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Phytoremediation, Yeşil ıslah gibi bitki kullanılarak kirli alanların ıslahı konusundaki tüm yayınlar
Notlar
Phytoremediation, Yeşil ıslah gibi bitki kullanılarak kirli alanların ıslahı konusundaki tüm yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeşil ıslah konusunu bilir |
ÖÇ02 | Yeşil ıslahta etkin bitki türlerini bilir |
ÖÇ03 | Yeşil ıslah uygulaması yapabilme becerisini kazanır |
ÖÇ04 | Peyzaj Mimarlığı alanında yapılacak çalışmalarda yeşil ıslah yapılacak alanları bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre kirlilikleri genel, giderilmesinde bitki kullanımının ilk örnekleri | Ders bilgi paketini inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yeşil ıslah çalışmalarının tarihçesi ve kullanılan yöntemler | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yeşil ıslahta kullanılan yöntemler ve etkin olan bitki türleri | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yeşil ıslahta kullanılan yöntemler ve etkin olan bitki türleri-2 | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yeşil ıslahta kullanılan yöntemler ve etkin olan bitki türleri-3 | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yeşil ıslahta kullanılan yöntemler ve etkin olan bitki türleri-4 | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yeşil ıslahta kullanılan yöntemler ve etkin olan bitki türleri-5 | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı-6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ödev konusu oluşturma | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı-7 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Ödev konusu tartışma | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı-8 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dünyadan örneklerin tartışılması | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Dünyadan örneklerin tartışılması-2 | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı-10 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Dünyadan örneklerin tartışılması-3 | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı-11 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Dünyadan örneklerin tartışılması-4 | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı-12 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Ödev konusunda yazım kurallarının gözden geçirilmesi | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı-13 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
15 | Dünyadan örneklerin tartışılması ve Türkiye'de kullanılabilir alanlar | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı-14 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Ödev teslimi ve kontrol | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı-15 | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki hafta öğrenilenlerin tekrarı-16 | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |