PM551 Kaya-Taş-Su Bahçeleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM551
Ad Kaya-Taş-Su Bahçeleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZERRİN SÖĞÜT


Dersin Amacı / Hedefi

Mekansal tasarımlarda kaya taş ve su bahçelerinin önemi

Dersin İçeriği

Kaya-taş su bahçelerinin önemi, tasarlanması, örnek proje

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Kaya, taş, su bahçeleri ile ilgili tüm yayınlar

Notlar

Kaya, taş, su bahçeleri ile ilgili tüm yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kaya ve taş bahçelerinin yapımını bilir
ÖÇ02 Su bahçelerinin yapımını bilir
ÖÇ03 Kaya ve taş bahçelerinde kullanılan bitkileri bilir
ÖÇ04 Su bahçelerinde kullanılan bitkileri bilir
ÖÇ05 Kaya, taş ve su bahçelerinin birlikte kullanımını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kaya taş su bahçelerinin tanımları, genel açıklamalar Ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kaya taş su bahçelerinde kullanılan bitki türlerinin grupları ve kullanım şekilleri Lisans dönemi süs bitkileri ve bitki materyali derslerinin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kaya, taş ve su bahçelerinin önemi Lisans dönemi süs bitkileri ve bitki materyali derslerinin tekrarı-2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kaya ve taş bahçelerinin yapımı Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Ödev konusunun oluşturulması Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
6 Sukkulentler, önemli familyalar, cinsler, kullanım şekilleri Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Sukkulentler, önemli familyalar, cinsler, kullanım şekilleri-2 Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Sukkulentler, önemli familyalar, cinsler, kullanım şekilleri-3 Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
9 Su bitkileri, önemli familyalar, cinsler kullanım şekilleri Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Su bitkileri, önemli familyalar, cinsler kullanım şekilleri-2 Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Su bitkileri, önemli familyalar, cinsler kullanım şekilleri-3 Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Kaya taş su bahçelerinde kullanılan diğer bitki grupları ve kullanım şekilleri Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kaya taş su bahçelerinde kullanılan diğer bitki grupları ve kullanım şekilleri-2 Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Ödev konusunda proje alanı tasarım seçenekleri hakkında tartışma Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Proje ve proje raporunun kritiği Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-12 Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma
16 Proje ve proje raporunun kritiği-2 Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-13 Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma
17 Proje ve proje raporunun sunumu Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-14 Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:03