Genel Bilgi
Kod | PM551 |
Ad | Kaya-Taş-Su Bahçeleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZERRİN SÖĞÜT |
Dersin Amacı / Hedefi
Mekansal tasarımlarda kaya taş ve su bahçelerinin önemi
Dersin İçeriği
Kaya-taş su bahçelerinin önemi, tasarlanması, örnek proje
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Kaya, taş, su bahçeleri ile ilgili tüm yayınlar
Notlar
Kaya, taş, su bahçeleri ile ilgili tüm yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kaya ve taş bahçelerinin yapımını bilir |
ÖÇ02 | Su bahçelerinin yapımını bilir |
ÖÇ03 | Kaya ve taş bahçelerinde kullanılan bitkileri bilir |
ÖÇ04 | Su bahçelerinde kullanılan bitkileri bilir |
ÖÇ05 | Kaya, taş ve su bahçelerinin birlikte kullanımını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaya taş su bahçelerinin tanımları, genel açıklamalar | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kaya taş su bahçelerinde kullanılan bitki türlerinin grupları ve kullanım şekilleri | Lisans dönemi süs bitkileri ve bitki materyali derslerinin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kaya, taş ve su bahçelerinin önemi | Lisans dönemi süs bitkileri ve bitki materyali derslerinin tekrarı-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kaya ve taş bahçelerinin yapımı | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Ödev konusunun oluşturulması | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Sukkulentler, önemli familyalar, cinsler, kullanım şekilleri | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sukkulentler, önemli familyalar, cinsler, kullanım şekilleri-2 | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Sukkulentler, önemli familyalar, cinsler, kullanım şekilleri-3 | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Su bitkileri, önemli familyalar, cinsler kullanım şekilleri | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Su bitkileri, önemli familyalar, cinsler kullanım şekilleri-2 | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Su bitkileri, önemli familyalar, cinsler kullanım şekilleri-3 | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kaya taş su bahçelerinde kullanılan diğer bitki grupları ve kullanım şekilleri | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kaya taş su bahçelerinde kullanılan diğer bitki grupları ve kullanım şekilleri-2 | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ödev konusunda proje alanı tasarım seçenekleri hakkında tartışma | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Proje ve proje raporunun kritiği | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-12 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma |
16 | Proje ve proje raporunun kritiği-2 | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-13 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma |
17 | Proje ve proje raporunun sunumu | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-14 | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |