PM0013 Peyzaj Mekanlarının Mikroklimatik İklim Simulasyonları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM0013
Ad Peyzaj Mekanlarının Mikroklimatik İklim Simulasyonları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CENGİZ USLU


Dersin Amacı / Hedefi

Mevcut veya tasarlanan peyzaj mekanlarının mikro iklim simülasyon yazılımları ile analiz etmek.

Dersin İçeriği

Ders içeriğinde iklimsel ve yersel verilerin simülasyon yazılımlarına aktarılması, farklı tasarım senaryolarına ait simülasyonların gerçekleştirilmesi ile bunların analizi yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul Yok

Kaynaklar

Yazılımların kullanım kilavuzları

Notlar

Konu ile ilğili Tez ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Microiklim simulasyon yazılımları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 İklim simülasyonu için gerekli olan iklimsel verileri elde eder ve işler.
ÖÇ03 Mevcut ve tasarlanan mekanlarına ait yapılı çevre verilerini, CBS yazılımları kullanarak simulasyon yazılımına aktarır.
ÖÇ04 Simulasyon yazılım modüllerini kullanarak verileri görselleştirme becerisi kazanır.
ÖÇ05 Farklı tasarım senaryolarına ait simulasyonları karşılaştırarak bunları biyokomfor açısından analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Simulasyon yazılımının genel tanıtımı Bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Mikroiklim similasyonu gerçekleştirmek için bir mekanın belirlenmesi. Mekan üzerinde hiyerarşık niteliklere sahip tasarım senaryolarının kurgulanması. Alan seçimi için alternatiflerin belirlenmesi. Alan üzerinde olası tasarım kurgularının hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Belirlenen alana ait iklim verilerinin yazılıma uygun hale getirilmesi İklim verilerinin eldesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
4 Mekan üzerinde hiyerarşık niteliklere sahip tasarım senaryoların tartışılması. Tasarım kurgularının oluşturulması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Tartışılan tasarım senaryoların değerlendirilmesi ve kararlaştırılması. Tasarım kurgularının geliştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Mekana ait yersel verilerin ve tasarım senaryolarının yazılıma aktarılması için CBS kullanımı Tasarım kurgularının geliştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Mekan verilerini simulasyona aktaran yazılım modüllerinin kullanımı Tasarım kurgularının geliştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Tasarlanan senaryoların dijital ortama (CAD) aktarılması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Yazılıma aktarılan yersel verilerin incelenmesi Yersel verilerin modüller aracılığıyla oluşturulması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Simülasyon modülünün kullanımı Yersel verilerin modüller aracılığıyla oluşturulması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Simülasyon sonuçlarının irdelenmesi için Yazılımın görseleştirme modülünün kullanımı Seçilen alana ait iklim verileri ve senaryolarla iklim simülasyonlarının yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
12 Simülasyon sonuçlarının irdelenmesi için Yazılımın görseleştirme modülünün kullanımı II Seçilen alana ait iklim verileri ve senaryolarla iklim simülasyonlarının yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
13 Seçilen alana ait iklim simülasyon sonuçlarının irdelenmesi Seçilen alana ait iklim verileri ve senaryolarla iklim simülasyonlarının yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Seçilen alana ait iklim simülasyon sonuçlarının raporlanması Sonuçların Raporlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Sonuç raporunun irdelenmesi. Rapor kritiklerine göre düzeltmelerin yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Raporun Sunulması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Raporun Sunulması Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 12 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 11:08