PM589 Korunan Alanların Planlanması

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM589
Ad Korunan Alanların Planlanması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER YÜCEL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Milli park, doğa koruma alanı, doğa parkı, doğa anıtı, özel çevre koruma bölgesi, yaban hayatı koruma ve geliştirme sahaları gibi korunan alanların tarihi gelişimi, bu statüdeki alanların seçim ilkeleri ve alanlarla ilgili bilgiler, söz konusu alanlarda yapılan uzun devreli gelişme planlarının irdelenmesi, sistemli bir doğa koruma planlamasının yapılabilirliğini kapsamaktadır.

Dersin İçeriği

Dünyadaki ve Türkiyedeki korunan alan statüleri, korunan alanların seçim ilkeleri ve ilan süreci, korunan alanlarla ilgili yasal düzenlemeler ile korunan alanlarda uzun devreli gelişme planlarının nasıl hazırlanacağı ve sistemli bir doğa koruma planının nasıl yapılacağı tartışılır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yerli ve yabancı dilde çok sayıda kaynak var.

Notlar

Yerli ve yabancı dilde çok sayıda kaynak var.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dünyadaki ve Türkiye'deki korunan alan statülerini bilir.
ÖÇ02 Türkiyedeki korunan alanların tarihsel gelişimi öğrenir.
ÖÇ03 Türkiyedeki korunan alanların seçim ilkeleri ve ilan süreci konularını bilir.
ÖÇ04 Korunan alanlarda uzun devreli gelişme planlarının nasıl hazırlanacağını bilir.
ÖÇ05 Sistemli bir doğa koruma planını yapma becerisini elde eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünyada ve Türkiyede korunan alanların tarihsel gelişimi Bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dünyada ve Türkiyede korunan alan statüleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Milli parklarla ilgili yasal düzenlemeler Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Doğa koruma alanı, doğa parkı, doğa anıtı, özel çevre koruma bölgesi, yaban hayatı koruma ve geliştirme sahaları ile ilgili yasal düzenlemeler Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Korunan alanların ilan edilme süreçleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Korunan alanlardan sorumlu kurum ve kuruluşlar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Korunan alan yönetim planları Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Tüm ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Korunan alanlarda uzun devreli gelişme planlarının hazırlanma süreci Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Korunan alanlarda uzun devreli gelişme planlarının hazırlanma sürecine devam Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Türkiyede uzun devreli gelişme planlarının bir Milli Parkı örneğinde irdelenmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Türkiyede korunan alanların uzun devreli gelişme planlarının hazırlanma ve uygulama sürecinde yaşanan sorunların irdelenmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Türkiyede korunan alanların yönetiminde yaşanan yasal sorunların irdelenmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Türkiyede korunan alanların yönetiminde yaşanan yönetsel sorunların irdelenmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Türkiyede korunan alanların yönetiminde yaşanan yönetsel sorunların irdelenmesine devam Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:46