PM001 Kurakçıl Bahçeler

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM001
Ad Kurakçıl Bahçeler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZERRİN SÖĞÜT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Su kullanımını azaltacak sürdürülebilir bitkisel uygulama yöntemleri ve kurağa dayanıklı bitki türlerinin kullanımı yolları

Dersin İçeriği

Dünyada temiz su kısıtlılığı, su kullanımının peyzaj mimarlığı dış mekan düzenlemelerinde kısıtlanması yolları, kurakçıl bahçeler ve uygulamalar

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Kuraklık, iklim değişikliği-bitki, temiz su kısıtlılığı, kurağa dayanıklı bitki türlerini konu alan yayınlar

Notlar

Kuraklık, iklim değişikliği-bitki, temiz su kısıtlılığı, kurağa dayanıklı bitki türlerini konu alan yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kuraklık ve nedenleri ile ilgili bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Kurakçıl peyzaj uygulamaları yapmayı bilir
ÖÇ03 Kurağa dayanıklı türler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Kurakçıl bahçelerin iklim değişikliği gibi önemli çevre sorunları ile ilişkisini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kuraklık tanımı ve dünya üzerinde kuraklığa yönelik tehditler Ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Ülkemiz ve bölge koşullarında kuraklık riski, kuraklığın etkisini artıran unsurlar Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kurakçıl peyzaj uygulamaları ve önemi Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kurakçıl peyzaj uygulama yolları Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kentsel ölçekte (Kuşadası) kurakçıl peyzaj uygulamada izlenecek yöntem Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kentsel ölçekte kurakçıl peyzaj uygulaması için örnek alanların seçilmesi Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-5 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
7 Seçilen örnek alanların kurakçıl peyzaj uygulamaları için projelendirilmesi Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-6 Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
8 Kurakçıl peyzaj uygulamalarında kullanılacak bitkiler ve özellikleri Lisans dönemi Bitki Materyali ve Süs Bitkileri derslerinin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Kurağa dayanıklı ağaç türleri Lisans dönemi Bitki Materyali ve Süs Bitkileri derslerinin tekrarı-2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kurağa dayanıklı çalı ve sarmaşık türleri Lisans dönemi Bitki Materyali ve Süs Bitkileri derslerinin tekrarı-3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kurağa dayanıklı çok yıllık otsu türleri Lisans dönemi Bitki Materyali ve Süs Bitkileri derslerinin tekrarı-4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kurağa dayanıklı çim ve yerörtücü türleri Lisans dönemi Bitki Materyali ve Süs Bitkileri derslerinin tekrarı-5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Proje alanları için uygun bitki türlerinin seçilmesi kuralları Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-7 Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
14 Proje alanları için uygun bitki türlerinin seçilmesi Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-8 Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Soru-Cevap
15 Proje alanları ile ilgili rapor, harita ve sunumların hazırlanmasında dikkat edilecek kurallar Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-9 Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma
16 Tamamlanan proje ve raporlarının sunumu Önceki derslerde öğrenilenlerin tekrarı-10 Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Tamamlanan proje ve raporlarının sunumu-2 Önceki derslerde öğrenilenlerin tekrarı-11 Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 01:02