Genel Bilgi
Kod | SAİ503 |
Ad | İleri Balık Besleme Biyokimyası |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDURAHMAN POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Balık beslemede önemli olan proteinler, aminoasitler, yağlar,yağ asitleri, karbonhidratların kimyasal yapılarının ve metabolizmalarının öğretilmesi
Dersin İçeriği
Protein, lipid, karbonhidrat, amino asitler ve yağ asitleri kimyasal olarak tanımlama, amino asitler, yağ asitleri ve omega 3 yağ asitlerinin önemi, son yıllarda bu konularda yapılan araştırmalar ve bunların değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları, Balık besleme, Biyokimya
Notlar
Konu ile ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balık beslemede önemli protein ve aminoasitlerin kimyasal yapılarını açıklar, |
ÖÇ02 | Yağ asitleri ve yağları sınıflandırır ve kimyasal yapılarını açıklar |
ÖÇ03 | Karbonhidratları balık beslemedeki önemlerine göre tanımlar |
ÖÇ04 | Glikoneojenezi açıklar |
ÖÇ05 | Esansiyel aminoasitleri açıklar |
ÖÇ06 | Esansiyel yağ asitlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Balık beslemede önemli olan proteinlerin özellikleri | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Balık beslemede önemli olan aminoasitlerin kimyasal yapıları ve değerlendirme | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma, ödev için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Balık beslemede önemli olan yağların kimyasal yapıları, ödev | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma, ödev için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Balık beslemede önemli olan yağ asitlerinin kimyasal yapıları ve değerlendirme | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma, ödev için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Balık beslemede esansiyel olan yağ asitleri | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Balık beslemede önemli karbonhidratlar | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Balık beslemede önemli karbonhidratların metabolizması ve balık besleme açısından önemli hususlar | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Balıklarda glikoneojenezin önemi | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Balıklarda konu hakkında yapılmış son araştırmalar | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Ödev konularında genel tartışma, | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma ve ödev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Ödev konularında genel tartışma ve değerlendirme | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma ve ödev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Seçili konularda değerlendirmeler | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma ve ödev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Genel değerlendirme | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma ve ödev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |