Genel Bilgi
Kod | SAİ016 |
Ad | Su Ürünlerinde Fermentasyon Teknolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste fermentasyon, balık fermente ürünlerin önemi, fermente balık ürünlerinin mikrobiyolojisi ve biyokimyası hakkında bilgiler verilecektir. Balık fermentasyonunda kullanılan bakteriyel starter kültürler, starter kültürlerin seçimi ve hazırlanması, fermentasyonda laktik asit bakterilerinin rolü, laktik asit bakterileri tarafından üretilen antimikrobiyal maddeler, fermentasyonla üretilen su ürünleri, enzimatik olarak hidrolize olmuş fermente su ürünleri, laktik asit bakterileri ile fermente edilmiş su ürünleri, fermente su ürünlerinde kalite değişimleri ile ilgili konulara değinilecektir.
Dersin İçeriği
Fermentasyon, balık fermente ürünlerin önemi, fermente balık ürünlerinin mikrobiyolojisi ve biyokimyası, balık fermentasyonunda kullanılan bakteriyel starter kültürler, starter kültürlerin seçimi ve hazırlanması, fermentasyonda laktik asit bakterilerinin rolü, laktik asit bakterileri tarafından üretilen antimikrobiyal maddeler, fermentasyonla üretilen su ürünleri, enzimatik olarak hidrolize olmuş fermente su ürünleri, laktik asit bakterileri ile fermente edilmiş su ürünleri, fermente su ürünlerinde kalite değişimleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Su ürünlerinde fermantasyon teknolojisi ders notu, Su Ürünleri İşleme Teknolojisi Ders kitabı
Notlar
Ders ile ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fermentasyon, balık fermente ürünlerin önemi, fermente balık ürünlerinin mikrobiyolojisi ve biyokimyası hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Balık fermentasyonunda kullanılan bakteriyel starter kültürler, starter kültürlerin seçimi ve hazırlanması hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Laktik asit bakterileri tarafından üretilen antimikrobiyal maddeler hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Laktik asit bakterileri ile fermente edilmiş su ürünleri ve fermente su ürünlerinde kalite değişimlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Fermentasyonda laktik asit bakterilerinin rolünü kavrar |
ÖÇ06 | Fermentasyonla üretilen su ürünlerini listeler |
ÖÇ07 | Enzimatik olarak hidrolize olmuş fermente su ürünlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Laktik asit bakterileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
2 | Fermentasyon | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
3 | Balık fermente ürünlerin önemi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Fermente balık ürünlerinin mikrobiyolojisi ve biyokimyası | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
5 | Balık fermentasyonunda kullanılan bakteriyel starter kültürler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
6 | Starter kültürlerin seçimi ve hazırlanması | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
7 | Fermentasyonda laktik asit bakterilerinin rolü | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Laktik asit bakterileri tarafından üretilen antimikrobiyal maddeler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Fermente gıdalar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | Fermentasyonla üretilen su ürünleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
12 | Yasal düzenlemeler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | Enzimatik olarak hidrolize olmuş fermente su ürünleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Laktik asit bakterileri ile fermente edilmiş su ürünleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Fermente su ürünlerinde kalite değişimleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |