Genel Bilgi
Kod | ST542 |
Ad | Su Ürünlerinde Moleküler Genetik II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Su Ürünlerinde moleküler genetiği tanıtmak ve kavratmak
Dersin İçeriği
Genetik materyallerin yapısı (DNA, RNA), Rekombinant DNA teknolojisi, genlerin çoğaltılması ve klonlanması, gen klonlamada kullanılan başlıca vektörler, protein yapısı, moleküler genetikte kullanılan bakteriyolojik metotlar, doğal populasyonlarda genetik yapı, genetik varyasyonların ölçülmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yıldırım A., Bardakçı F., Karataş ve Tanyolaç B. 2007. Moleküler Biyoloji Nobel Kitapevi, 613p
Notlar
Topaktaş M., 2021. Moleküler Genetik. Nobel Kitapevi, 544p
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Canlılardaki genetik olayları moleküler seviyede anlar |
ÖÇ02 | Elde edilen moleküler genetik sonuçları doğru bir şekilde yorumlar |
ÖÇ03 | Su Ürünlerinde yapılmış moleküler genetik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Bu bilgilerden faydalanarak, tez çalışması ve proje çalışmalarının sonuçlarını doğru çıkarımlar yaparak yorumlar |
ÖÇ05 | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile moleküler genetik konusunda özgün görüşlerini savunur |
ÖÇ06 | Çalıştığı konuyla ilgili özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genetik materyallerin yapısı (DNA) | konu ile ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Genetik materyallerin yapısı (RNA) | konu ile ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bakterilerde plazmidler | konu ile ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Virüsler | konu ile ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | DNA kütüphaneleri | konu ile ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Rekombinant DNA teknolojisi | konu ile ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ökaryotlarda rekombinant DNA teknolojisi kullanımı | konu ile ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Arasınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Genlerin Çoğaltılması | konu ile ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Gen klonlama | konu ile ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Gen klonlamada kullanılan başlıca vektörler | konu ile ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Gen klonlama teknikleri | konu ile ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Moleküler genetikte kullanılan bakteriyolojik metodlar | konu ile ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Doğal populasyonlarda genetik yapı | konu ile ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genetik varyasyonların ölçülmesi | konu ile ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |