Genel Bilgi
Kod | ST536 |
Ad | Yengeçler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CANAN TÜRELİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Yengeçler (Brahyura) hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak, familyaları ve onlara bağlı türleri tanımak, biyoekolojileri hakkında yorum yapabilmek, Mesleki uygulamalarında ve çalışmalarında kullanabilmektir.
Dersin İçeriği
Yengeç (Brachyura) tanımı, beslenme, hareket, üreme, yaşam döngüsü, gelişme, bazı balıkçılık biyolojisi (yaş, büyüme, seksüel olgunlaşma, üreme ve ölüm), ekonomik yengeç türleri ve onlardan yararlanma olanakları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Warner, G.F. The Biology of Crabs. Paul Elek (Scientific Books) Ltd, 54-58 Caledonian Road, London. 200 pp.
Notlar
Invertebrate Zoology, Saunders company, Philadelphia, London, Toronto. 820 pages. Demirsoy, A., 1998. Yaşamın Temel Kuralları (Omurgasızlar), Cilt 2, Kısım 1, Metaksan A. Ş. Ankara. 1210 sayfa. Pechenic, A. J., 1996. Biology of the Invertebrates, Wm. C. Brown Publishers. 554 pages.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yengeçler hakkında ileri düzeyde bilgi verir |
ÖÇ02 | Yengeç türlerini sınıflandırır ve Türkiye kıyılarındaki yengeç türleri bilir |
ÖÇ03 | Yengeçlerin ekonomik önemlerini açıklar |
ÖÇ04 | Yengeçlerden yararlanma olanaklarını bilir |
ÖÇ05 | Mesleki uygulamalarında elde ettiği bilgileri kullanır |
ÖÇ06 | Yengeçlerin dağılımı ve ekolojik önemlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, sınıflandırma | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Vücut formları ve üyeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Exoskeleton, solungaçlar ve solunum | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Kan dolaşımı ve fonksiyonu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Sindirim ve üreme sistemi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Duyu organları ve sinir sistemi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Besin ve beslenme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Yaşam Biçimleri ve Sosyal davranış | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Büyüme, kabuk değişimi, üreme ve larva | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Yengeçlerde yaş, büyüme ve ölüm parametrelerinin belirlenmesi-1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Yengeçlerde yaş, büyüme ve ölüm parametrelerinin belirlenmesi-2 | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Ekonomik türlerin morfolojisi ve biyo-ekolojik özellikleri-1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Ekonomik türlerin morfolojisi ve biyo-ekolojik özellikleri -2 | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Yengeçlerden yararlanma olanakları | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |