Genel Bilgi
Kod | ST504 |
Ad | İleri Balık Islahı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Balık yetiştiriciliğinde verimliliği etkileyen en önemli faktörlerden olan ıslah konusunu balığa özgü olarak tanıtmak
Dersin İçeriği
Balık ıslahının amacı, kalitatif ve kantitatif fenotipler, genotipik ve çevresel faktörler, bir populasyonun genetik yapısı, genotipik ve çevresel varyans, akrabalar arası benzerlik, kalıtım derecesi, seleksiyon, saf değiştirme ve melezleme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
TAVE, D., 1986. Genetics for Fish Hatchery Managers. AVI Publishing Company İns. West Port USA.
Notlar
KIRPICHNIKOV, V.S., 1981. Genetic Bases of Fish Selection. Translated by G.G. Gause. Springer-Verlang Berlin Heidelberg New York. PURDOM, C.E., 1995. Genetic and Fish Breeding. Ministry of Aquaculture, Fisheries and Food Fisheries Laboratory Lowestoft, Suffolk, UK.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balık yetiştiriciliğinde ıslah prensiplerini uygulayarak verimliliği artırma becerisini kazandırır |
ÖÇ02 | Islah konuları ile ilgili problemleri saptar |
ÖÇ03 | problemlerin çözümüne yönelik çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak sonuçları değerlendirir |
ÖÇ04 | Balık ıslahı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
ÖÇ05 | Uzmanlaştığı alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgiyi toplum yararına kullanır. |
ÖÇ06 | Islah konusunda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, sorunların çözümüne katkıda bulunur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su Ürünleri yetiştiriciliğinde balık ıslahının amacı | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Balıklarda kalitatif ve kantitatif fenotipler | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Genotip ve çevresel faktörler | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bir Populasyonun Genetik Yapısı | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Genotip ve çevresel varyans | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Akrabalar arası benzerlik | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Balıklarda cinsiyete bağlı genler ve multiple alleller | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kalıtım derecesi I | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kalıtım Derecesi II | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Seleksiyon çeşitleri I | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Seleksiyon çeşitleri II | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Balıklarda saf yetiştirme | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Balıklarda melezleme ve hibridizasyon | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Balıklarda gen transferi ve teknolojisi | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |