Genel Bilgi
Kod | SAFS0011 |
Ad | Arthropod Management in Sustainable Agriculture |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERDAR SATAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sürdürülebilir tarım yapılan alanlarda görülen zararlıların mücadelesinde kullanılan yöntemlerin öğretilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders sürdürülebilir tarımı, sürdürülebilir tarımın ilkelerini ve sürdürülebilir tarımda zararlıların yönetimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Entomoloji, Böcek ve Akarlarla ile savaşım ve Ekoloji
Kaynaklar
Integrated Pest Management ; Concepts, Tactics, Strategies and Case Studies; Edited by Edward B. Radcliffe, William D. Hutchison, UnRafael E. Cancelado Integrated pest management: current concepts and ecological perspective Dharam P. Abrol Agroecology: The Science Of Sustainable AgricultureAltieri, Miguel A., Farrell, John G
Notlar
Yoktur
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Zararlı eklembacaklıların mücadelesi hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur. |
ÖÇ02 | Entegre Zararlı Yönetiminin (IPM) temel kurallarını anlar |
ÖÇ03 | Zararlı yönetiminin ekoloji ile olan ilişkisini öğrenir |
ÖÇ04 | Sürdürülebilir tarım prensipleri altında kimyasal mücadelenin yan etkileri üzerine bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilir tarım nedir? | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Sürdrülebilir tarımın temel ilkeleri nelerdir? | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sürdürülebilir tarım içinde zararlı yönetimi | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Entegre zararlı yönetimi nedir? ve tarihsel gelişimi | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Entegre mücadele içinde Kültürel ve Fiziksel Mücadele | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Entegre mücadele içinde biyolojik mücadele I | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Entegre mücadele içinde biyolojik mücadele II | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Entegre mücadele içinde biyolojik mücadele III | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Entegre mücadele içinde biyoteknik mücadele I | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Entegre mücadele içinde biyoteknik mücadele II | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Entegre mücadele içinde biyoteknik mücadele III | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Entegre mücadele içinde kimyasal mücadele | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Konu ile ilgili güncel makalelerin okunması ve tartışılması I | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Konu ile ilgili güncel makalelerin okunması ve tartışılması II | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Konu ile ilgili güncel makalelerin okunması ve tartışılması III | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Konu ile ilgili güncel makalelerin okunması ve tartışılması IV | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Sözlü ve yazılı sınav | Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |