Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| TARIM EKONOMİSİ (YL) | |
| Kod | TE006 |
| Ad | Kırsal Yoksulluk ve Tarımsal Yayım |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kırsal alanda yoksulluğun azaltılmasında tarımsal yayımın önemi
Dersin İçeriği
Kırsal alanın özellikleri, yoksulluk ve tarımsal yayım
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notları
Notlar
yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Katılımcı Yoksulluk kavramını bilecek |
| ÖÇ02 | Katılımcı Mikro krediyi bilecek |
| ÖÇ03 | Katılımcı tarımsal yayım metodlarını bilecek |
| ÖÇ04 | Katılımcı Kooperatifleşmenin önemini bilecek |
| ÖÇ05 | Katılımcı Kırsal Kalkınmayı bilecek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Kırsal alanın özellikleri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Kırsal alanın kalkınmadaki önemi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Yoksulluk kavramı ve sınıflandırılması | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Yoksulluk kavramı ve sınıflandırılmasına devam | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Dünyada yoksulluğun durumu | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Türkiye'de yoksulluğun durumu | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Kırsal kesimde yoksullukla mücadele yöntemleri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Tarımsal yayımın önemi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Dünyada tarımsal yayım yaklaşımları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Türkiye'de tarımsal yayım yaklaşımları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Mikro kredinin tanımı | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Dünyada mikro kredi uygulamaları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Türkiye'de mikro kredi uygulamaları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Kırsal alanda kooperatifleşme | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||