TM554 Quality Detection Methods in Agricultural Products

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TM554
Ad Quality Detection Methods in Agricultural Products
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EMİN GÜZEL


Dersin Amacı

Tarımsal ürünlerin hasadında minumum kayıp ve maksimum verim elde etmek. İnsanın daha rahat koşullarda çalışmasını sağlamak

Dersin İçeriği

Hasat edilmiş ürünlerde tahıllar, meyve ve sebzeler gibi ürünlerin pazarda daha iyi para etmesi için kaliteleri hangi yöntemle belirlenir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Ürün işleme tekniği. Prof.Dr. Emin Güzel Ç.Ü. Ziraat Fakültesi yayınları

Notlar

Ders sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarım ürünlerinde kalite kavramını öğrenir
ÖÇ02 Kaliteye etkili olan parametreleri öğrenir
ÖÇ03 Temizleme, sınıflandırma ve ayırma yöntemlerini öğrenir
ÖÇ04 Ürünlerin fiziksel, mekanik, elektriksel ve özelliklerini öğrenir
ÖÇ05 Temizleme Sınıflandırma ve ayırma makinalarını öğrenir
ÖÇ06 Ürünün optik özelliklerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kalite kavramını ve tarihini Slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Kaliteye etkili parametreler Slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Kaliteye etkili parametreler slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Ürünlerin fiziksel, mekanik, elektriksel ve optik özelliklerin belirlenmesi slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Ürünlerin fiziksel, mekanik, elektriksel ve optik özelliklerin belirlenmesi slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Ürünlerin fiziksel, mekanik, elektriksel ve optik özelliklerin belirlenmesi slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Bazı makinalar üzerinde uygulama Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav sözlü Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 optik sınıflama makinaları slaty Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Elektriksel ayırıcılar slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Elektromağnetik dalga nedir, nasıl kullanılır slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Elekromağnetik spekturumun bazı temel içerikleri uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Renge göre sınıflama sistemleri uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Optik özellikleri ölçme uygulamaları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
15 Tahıllarda ölçüm uygulamaları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sözlü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sözlü Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS