Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| TARIM MAKİNALARI (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | TM562 |
| Ad | Tarımsal Mekanizasyonda Yöneylem Araştırma Teknikleri II |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN GÜZEL |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal üretim ve mekanizasyonuna yönelik planlama çalışmaları yapmak
Dersin İçeriği
Bu derste doğrusal programlamanın yöntemleriyle yapılmış planlama çalışmaları için duyarlılık analizi anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Yöneylem Araştırması. Prof.Dr.Müjgan Sağır ve arkadaşları. Anadolu Üniversitesi yayınları
Notlar
Ders Sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Yöneylem araştırma tekniklerini öğrenir |
| ÖÇ02 | Tarımsal üretimde planlama tekniklerini kullanmayı öğrenir |
| ÖÇ03 | Ekonomik bir üretim için planlamanın uygulanmasını öğrenir |
| ÖÇ04 | Duyarlılık analizini öğrenir ve uygular |
| ÖÇ05 | Tarımsal üretimin aşamalarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 1 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 2 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 3 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 4 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Yöneylem araştırma teknikleri ikinci kısım | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, Problem Çözme |
| 2 | Doğrusal planlama tekniğinin tarımda uygulamaları | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 3 | Örnek problemler için duyarlılık analizi ve dualite | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 4 | İndirgenmiş maliyet ve gölge fiyat | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 5 | Tarımsal planlama uygulama örneklerinde gösterimi | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 6 | Uygulama örnekleri | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 7 | Simpleks yöntem nedir nerelerde kullanılır | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 8 | Ara Sınav | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 9 | Uygulamalı Problem örnekleri | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 10 | Duyarlılık analizi | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 11 | Uygulamalı Problem örnekleri | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 12 | Planmada kullanılan grafik çözüm tekniği | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 13 | Ev ödevi | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 14 | Ödev sunumu | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 15 | Öğrenci ödev sunumu | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||