TM532 İkinci Ürün Mekanizasyonu

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TM532
Ad İkinci Ürün Mekanizasyonu
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EMİN GÜZEL


Dersin Amacı

İkinci ürün nedir, nasıl planlanır, yetiştirilir ve mekanizasyonu nasıl yapılır

Dersin İçeriği

Bölgemizde yetişen ve ikinci ürün olarak yetiştirilen yerfıstığı, mısır, soya ve pamuk gibi ürünlerin tarımı hakkında detaylı bilgi vermek

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-Çukurova Bölgesinde yerfıstığı söküm ve harmanlaması. Dr. Emin Güzel Türkiye Zirai Donatım kurumu Mesleki yayınları. Ankara

Notlar

Ders sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İkinci ürün yetiştirmenin nedenlerini bilir
ÖÇ02 Tarımsal üretim planını öğrenir
ÖÇ03 Bir ve ikinci ürün için mekanizasyon planmasını öğrenir
ÖÇ04 İkinci ürün yetitirmede sorunları öğrenir
ÖÇ05 İkinci ürün hasadında hangi makinaların kullanılacağını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İkinci ürün yetiştirmenin nedenleri Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Çukurova Bölgesinin özellikleri Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
3 Yerfıstığı yetiştiriliciliği, ekonomik önemi Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
4 Yerfıstığı yetiştiriliciliği, ekonomik önemi Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
5 Yerfıstığı söküm ve harmanlaması Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Yerfıstığı söküm ve harmanlaması uygulaması Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
7 Yerfıstığı söküm ve harmanlaması uygulaması Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
8 Ara Sınav Sözlü Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
9 Mısır yetiştiriliciliği, ekonomik önemi Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Mısır yetiştiriliciliği, ekonomik önemi Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Mısır hasadı ve karşılaşılan sorunlar Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Hasat başlığının biçerdövere takılması Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
13 Mısır hasat balığı uygulamaları Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Soya yetiştiriliciliği, ekonomik önemi Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
15 Soya hasadı Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sözlü Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sözlü Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS