TM0015 Tarım Makinalarında ve Teknolojilerinde Robotik Uygulamaları

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TM0015
Ad Tarım Makinalarında ve Teknolojilerinde Robotik Uygulamaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM


Dersin Amacı

Tarımsal üretimde robotik teknoloji kullanımının esasları

Dersin İçeriği

Ekonomik, Sosyal ve Çevresel Etkenler, Ekonomik ve toplumsal Faktörler, Çevresel Faydalar topraklar, su Pestisitler, Çiftlik araçlarının ve ekipmanlarının elektrifikasyonu, Hassas Tarım, Hayvancılık ve Su Ürünleri, Hayvancılık için robotik ve otonom sistemler, Su ürünleri yetiştiriciliği için robotik ve otonom sistemler, Dezavantajlı Çiftlikler, Konvansiyonel Olmayan Kapalı ('Dikey') Tarım, Gıda Üretimi ve İşleme,Etik Konular, Teknolojik Odak, İlgili Alanlar Teknoloji Vizyonu, Otomasyona geçişi kolaylaştırmak, Küçük, akıllı, birbirine bağlı, hafif makineler, Geleceğin Robotik Tarım Sistemleri için Teknolojileri Etkinleştirme, Robotik Platformlar, Mekatronik ve elektronik, Hareket manipülatörler, Algılama ve Algı Yerelleştirme ve haritalama Mahsul izleme Robotik görüş, Planlama ve Koordinasyon Manipülasyon, İnsan-Robot Etkileşimi, İnsan-robot işbirliği Güvenli insan-robot etkileşimi, Öğrenme ve Uyum, Zorluklar fenotipleme, Mahsul Yönetimi, Engeller, Sonuçlar ve Öneriler

Dersin Ön Koşulu

Ders için on koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari

Notlar

file:///C:/Users/tunah/OneDrive/Masa%C3%BCst%C3%BC/ders/lisan%C3%BCst%C3%BC/Robotics/Agricultural_Robotics_The_Future_of_Robotic_Agricu.pdf


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ekonomik, Sosyal ve Çevresel Etkenler, Ekonomik ve toplumsal Faktörler, Çevresel Faydalar topraklar, su Pestisitler, Çiftlik araçlarının ve ekipmanlarının elektrifikasyonu, Hassas Tarım, Hayvancılık ve Su Ürünleri, Hayvancılık için robotik ve otonom sistemler, Su ürünleri yetiştiriciliği için robotik ve otonom sistemler, Dezavantajlı Çiftlikler, Konvansiyonel Olmayan Kapalı ('Dikey') Tarım, Gıda Üretimi ve İşleme,Etik Konular, Teknolojik Odak, İlgili Alanlar Teknoloji Vizyonu, Otomasyona geçişi kolaylaştırmak, Küçük, akıllı, birbirine bağlı, hafif makineler, Geleceğin Robotik Tarım Sistemleri için Teknolojileri Etkinleştirme, Robotik Platformlar, Mekatronik ve elektronik, Hareket manipülatörler, Algılama ve Algı Yerelleştirme ve haritalama Mahsul izleme Robotik görüş, Planlama ve Koordinasyon Manipülasyon, İnsan-Robot Etkileşimi, İnsan-robot işbirliği Güvenli insan-robot etkileşimi, Öğrenme ve Uyum, Zorluklar fenotipleme, Mahsul Yönetimi, Engeller, Sonuçlar ve Öneriler, konularında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Dezavantajlı Çiftlikler, Konvansiyonel Olmayan Kapalı ('Dikey') Tarım, Gıda Üretimi ve İşleme,Etik Konular, Teknolojik Odak, İlgili Alanlar
ÖÇ03 Güvenli insan-robot etkileşimi, Öğrenme ve Uyum, Zorluklar fenotipleme, Mahsul Yönetimi, Engeller, Sonuçlar ve Öneriler, konularında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Mahsul izleme Robotik görüş, Planlama ve Koordinasyon Manipülasyon, İnsan-Robot Etkileşimi, İnsan-robot işbirliği Güvenli insan-robot etkileşimi, Öğrenme ve Uyum, Zorluklar fenotipleme, Mahsul Yönetimi, Engeller, Sonuçlar ve Öneriler, konularında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ekonomik, Sosyal ve Çevresel Etkenler, Ekonomik ve toplumsal Faktörler, ilgili literatürü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çevresel Faydalar topraklar, su Pestisitler, ilgili literatürü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Çiftlik araçlarının ve ekipmanlarının elektrifikasyonu, ilgili literatürü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hassas Tarım, Hayvancılık ve Su Ürünleri, Hayvancılık için robotik ve otonom sistemler, ilgili literatürü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Su ürünleri yetiştiriciliği için robotik ve otonom sistemler, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Dezavantajlı Çiftlikler, Konvansiyonel Olmayan Kapalı ('Dikey') Tarım, Gıda Üretimi ve İşleme, ilgili literatürü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Etik Konular okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Teknolojik Odak, İlgili Alanlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Teknoloji Vizyonu, Otomasyona geçişi kolaylaştırmak, okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Küçük, akıllı, birbirine bağlı, hafif makineler, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Teknolojileri Etkinleştirme, Robotik Platformlar, Mekatronik ve elektronik, Hareket manipülatörler, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Mekatronik ve elektronik, Hareket manipülatörler, Algılama ve Algı Yerelleştirme ve haritalama Mahsul izleme Robotik görüş, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Planlama ve Koordinasyon Manipülasyon, İnsan-Robot Etkileşimi, İnsan-robot işbirliği Güvenli insan-robot etkileşimi, Öğrenme ve Uyum, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Engeller, Sonuçlar ve Öneriler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS