TB580 Tarla Bitkilerinde Abiotik Gerilim Fizyolojisi

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB580
Ad Tarla Bitkilerinde Abiotik Gerilim Fizyolojisi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR


Dersin Amacı

Tahıllar açısından tohumculuğun durumu ve son gelişmeleri öğretmek

Dersin İçeriği

Tahıl tarımında tohumluğun önemini, tahıllarda tohumluk sınıfları ve özelliklerini, serin iklim tahıllarında tohumluk yetiştiriciliğini, tahıllarda tohumluk hazırlamasını, tahıllarda tohumluk paketlemesini, tahıllarda tohumluk sertifikasyon işlemlerini, tahıllarda tohumluk hazırlamasını, ve paketleme ve sertifikasyon işlemlerinde üretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları konularını kapsar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Jenks, M. A., & Hasegawa, P. M. (Eds.). (2008). Plant abiotic stress. John Wiley & Sons. Shanker, A., & Venkateswarlu, B. (Eds.). (2011). Abiotic stress in plants: mechanisms and adaptations. BoD–Books on Demand. Hasanuzzaman, M., Hakim, K. R., Nahar, K., & Alharby, H. F. (2019). Plant abiotic stress tolerance. Springer, Cham. Minhas, P. S., Rane, J., & Pasala, R. K. (Eds.). (2017). Abiotic stress management for resilient agriculture. Springer.

Notlar

WEB'de tarla bitkilerinde abiotik stress fizyolojisi konuları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ülkemizde tahıl yetiştiriciliğinde sorun olan başlıca abiyotik gerilim koşullarının belirlenmesi
ÖÇ02 Kuraklık, yüksek ve düşük sıcaklık, tuzluluk, don, su taşkını, hava kirliliği, ağır metal v.b. temel kavramlar üzerinde durulması
ÖÇ03 Abiyotik gerilim koşullarının bitki büyüme ve gelişme süresince etki mekanizmaları
ÖÇ04 Abiyotik gerilim koşullarının verim oluşumu ve verim üzerine etkisi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tahıl yetiştiriciliği Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Stres ve stres faktörleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Biyotik stres faktörleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Abiyotik stres faktörleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Kuraklık ve bitki büyümesindeki etkileri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Yüksek sıcaklık, düşük sıcaklık, ve bitki büyümesindeki etki mekanizmaları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Tuzluluğun bitki büyümesindeki etki mekanizmaları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Genel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Don zararının bitki büyümesindeki etki mekanizmaları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Işığın bitki büyümesindeki etki mekanizmaları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Su baskınının bitki büyümesindeki etki mekanizmaları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Hava kirliliğinin bitki büyümesindeki etki mekanizmaları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Ağır metal stresinin bitki büyümesindeki etki mekanizmaları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Abiyotik stres faktörlerinin bitki büyümesi ve verim oluşumundaki etki mekanizmaları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Abiyotik stres faktörlerinin verime etkisi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS