TB044 Sıcak İklim Tahılları Özel Islahı

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB044
Ad Sıcak İklim Tahılları Özel Islahı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sıcak iklim tahıllarında yabancı ve kendine döllenen bitkilerde ıslah amaçları ve yöntemleri açıklanacaktır

Dersin İçeriği

Sıcak iklim tahıllarının (mısır, çeltik, sorgum, millet) önemi, ekolojik istekleri, morfolojik özellikleri ile ıslah yöntemleri ve ıslah amaçlarının temel prensipleri verilmektedir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hutcheson, T. B., & Wolfe, T. K. (1924). The Production of Field Crops: A Textbook of Agronomy. McGraw-Hill. Hake, S. (2009). Handbook of maize (pp. 693-713). J. L. Bennetzen (Ed.). New York: Springer. Chisi, M., & Peterson, G. (2019). Breeding and agronomy. In Sorghum and millets (pp. 23-50). AACC International Press. Smith, C. W., & Frederiksen, R. A. (Eds.). (2000). Sorghum: Origin, history, technology, and production (Vol. 2). John Wiley & Sons. Panda, S. C. (2010). Rice crop science. Agrobios (India). Sasaki, T., & Ashikari, M. (Eds.). (2018). Rice genomics, genetics and breeding (pp. 191-206). Singapore: Springer. Slafer, G. A., & Otegui, M. E. (2000). Physiological bases for maize improvement. CRC Press. Hallauer, A. R., Carena, M. J., & Miranda Filho, J. D. (2010). Quantitative genetics in maize breeding (Vol. 6). Springer Science & Business Media. Sasaki, T., & Ashikari, M. (Eds.). (2018). Rice genomics, genetics and breeding (pp. 191-206). Singapore: Springer. Wang, Y. H., Upadhyaya, H. D., & Kole, C. (Eds.). (2014). Genetics, genomics and breeding of sorghum. CRC Press.

Notlar

WEB'de sıcak iklim tahılları yetiştirme konuları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sıcak iklim tahıllarında ıslah amaçlarını bilir
ÖÇ02 Sıcak iklim tahıllarında kendine döllenen bitkilerde ıslahı bilir
ÖÇ03 Sıcak iklim tahıllarında yabancı döllenen bitkilerde ıslahı bilir
ÖÇ04 Tarla Bitkilerinde Sıcak İklim Tahılları Özel Islahı konusunda seminer verebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sıcak iklim tahıllarında adaptasyon Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Sıcak iklim tahıllarında (mısır, çeltik, sorgum, darılar) çiçek biyolojisi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Sıcak iklim tahılları ıslahının ilkeleri, varyabilite ve korelasyon Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Sıcak iklim tahılları ıslahının ilkeleri, varyabilite ve korelasyon Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Sıcak iklim tahıllarında kardeşlenme, kök ve yaprak özellikleri, sap sağlamlığı, koçan veya salkım sıklığı ve şekli Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Sıcak iklim tahıllarında koçan veya salkım verimi, dane dökme Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Sıcak iklim tahıllarında hastalık ve zararlılara dayanıklılık Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Sıcak iklim tahıllarında abiyotik koşullara dayanıklılık Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Sıcak iklim tahıllarında kalite ve verim ile ilgili kalıtsal yapı Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Sıcak iklim tahıllarında kalite ve verim ile ilgili kalıtsal yapı Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Sıcak iklim tahıllarında ıslah metodları ve bunların uygulanışı ve değerlendirilmesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Sıcak iklim tahıllarında ıslah metodları ve bunların uygulanışı ve değerlendirilmesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Sıcak iklim tahıllarında ıslah metodları ve bunların uygulanışı ve değerlendirilmesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Sıcak iklim tahıllarında kayıt işlemleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.11.2022 04:47