Genel Bilgi
Kod | TBB617 |
Ad | Rizosfer-Bitki Adaptasyonu İlişkileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı çevre ve toprak koşullarında, farklı bitkiler tarafından geliştirilen adaptasyon mekanizmalarının anlaşılması
Dersin İçeriği
Bu derste, i) rizosfer, ii) sınırlı besin elementi koşullarına bitkilerin adaptasyonu, iii) hacimsel besin elementi kazanımı, iv) kimyasal besin elementi kazanımı, v) P noksanlığına adaptasyon, vi) Fe-Zn noksanlıklarına adaptasyon, vii) N fiksasyonu, viii) mikoriza ve adaptasyon ve ix) Asit mineral topraklara adaptasyon konularında doktora düzeyinde bilgiler verilir
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders sunuları Mineral Nutrition of Higher Plants
Notlar
Başka ders kaynağı bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rizosferi ve içindeki dinamikleri tanır |
ÖÇ02 | Bitkilerin besin elementi noksanlığı koşullarında rizosferlerini değiştirmek için geliştirdikleri uyum mekanizmalarını kavrar |
ÖÇ03 | Hacimsel ve kimyasal besin elementleri kazanımının prensiplerini öğrenir |
ÖÇ04 | Bitkilerin abiyotik stres koşullarında rizosferlerini değiştirmek için geliştirdikleri uyum mekanizmalarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rizosfer-Tanımı ve karakterizasyonu | İnternet okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
2 | Sınırlı besin elementi koşullarına bitkilerin adaptasyonu I | Ders sunuları, Mineral Nutrition of Higher Plants | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
3 | Sınırlı besin elementi koşullarına bitkilerin adaptasyonu II | Ders sunuları, Mineral Nutrition of Higher Plants | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Hacimsel besin elementi kazanımı I | Ders sunuları, Mineral Nutrition of Higher Plants | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
5 | Hacimsel besin elementi kazanımı II | Ders sunuları, Mineral Nutrition of Higher Plants | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
6 | Kimyasal besin elementi kazanımı I | Ders sunuları, Mineral Nutrition of Higher Plants | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
7 | Kimyasal besin elementi kazanımı II | Ders sunuları, Mineral Nutrition of Higher Plants | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | P noksanlığı I | Ders sunuları, Mineral Nutrition of Higher Plants | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | P noksanlığı II | Ders sunuları, Mineral Nutrition of Higher Plants | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | Fe-Zn kazanımı | Ders sunuları, Mineral Nutrition of Higher Plants | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
12 | N bağlanması I | Ders sunuları, Mineral Nutrition of Higher Plants | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | N bağlanması II | Ders sunuları, Mineral Nutrition of Higher Plants | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Mikoriza | Ders sunuları, Mineral Nutrition of Higher Plants | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Asit mineral topraklara adaptasyon | Ders sunuları, Mineral Nutrition of Higher Plants | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |