TBB604 Topraksız Kültürde Bitki Besleme Teknikleri

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB604
Ad Topraksız Kültürde Bitki Besleme Teknikleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SELİM EKER


Dersin Amacı

Topraksız kültür ortamlarını tanıtarak, dengeli ve kaliteli bir üretim için gerekli bitki besleme tekniklerini uygulamalı olarak öğretmek.

Dersin İçeriği

Topraksız kültür ortamlarının tanıtılması, besin elementleri, besin çözeltilerinin hazırlanmasındaki esaslar, anyon-katyon dengesi, kullanılan kimyasalların ve suyun özellikleri, bitkilerin besin maddesi gereksinimleri, iyon antagonizmi ve sinergizmi, beslenme bozuklukları ve kalite ilişkileri, farklı bitkilerde örnek bitki besleme uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Topraksız Tarım ve Bitki Besleme Teknikleri. 2016. Çokuysal B., Anaç, D. ,Eryüce N, Çolak Esetlili B., Özkan C. F., Tepecik M. Editör: Dilek Anaç

Notlar

Topraksız Tarım, 2008. Gül A. Hasad Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topraksız kültür ortamlarını tanır ve özelliklerini bilir
ÖÇ02 Topraksız yetiştiricilik için gerekli teknik bilgileri öğrenir
ÖÇ03 Topraksız kültür ile topraklı tarım arasındaki farkları ayırt eder
ÖÇ04 Topraksız kültürde yetiştiricilik yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Topraksız kültüre genel bakış Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Topraksız kültür ortamlarının sınıflandırılması ve tarımda kullanımı Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Substrat ve su kültürü ortamlarının sınıflandırılması, genel özellikleri ve kullanımı Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bitki besin elementleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Besin çözeltilerinin hazırlanmasındaki esaslar Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Besin çözeltilerinin uygulanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar , anyon-katyon dengesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Topraksız yetiştiricilikte kullanılan kimyasalların ve suyun özellikleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Bitkilerin besin maddesi gereksinimlerinin hesabı Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Su kültürü denemesi kurma Laboratuvar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
11 Topraksız yetiştiricilikte iyon antagonizmi ve sinergizmi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Substrat ve su kültürü ortamlarında bitki besleme uygulamaları Laboratuvar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
13 Topraksız yetiştiricilikte beslenme bozuklukları ve kalite ilişkileri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
14 Bitki besleme açısından substrat ve su kültürü ortamlarının karşılaştırılması Laboratuvar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
15 Substrat ve su kültürü ortamlarında yürütülen denemelerle ilgili genel değerlendirme Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS