TBB516 Bakteriyel İzolasyon ve Aşılama Yöntemleri

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB516
Ad Bakteriyel İzolasyon ve Aşılama Yöntemleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÖK


Dersin Amacı / Hedefi

Toprak ve baklagil nodüllerinde yaşayan çeşitli bakterilerin izolasyonu ve çeşitli ortamlara aşılanması konularında öğrencilerin bilgi ve deneyim sahibi olmasını sağlamak

Dersin İçeriği

Genel ve Spesifik besiyerleri, kültür örneklemesi, dilüsyon ve aşılama teknikleri, saf kültür elde etme, morfolojik ve mikroskobik gözlemler, Gram-boyama, O/F, oksidaz, katalaz, üreaz testleri, sınıflama.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders notları sistem üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır.

Notlar

Ders içeriği ile ilgili güncel ulusal-uluslararası makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topraktaki mikrobiyel grupları tanır.
ÖÇ02 Mikroorganizmaları besiyerinde çoğaltmayı ve ilgili laboratuvar yöntemlerini öğrenir.
ÖÇ03 Mikrobiyel izolasyon yöntemleri ve önemini kavrar.
ÖÇ04 Mikrobiyel aşılamayı öğrenir.
ÖÇ05 Aşılamanın bitki besleme ve gübrelemedeki önemini öğrenir.
ÖÇ06 Mikrobiyel gübrelemenin bitki beslemedeki önemini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Besiyerleri çeşitleri Laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
2 Kültür örneklemesi Laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
3 Dilüsyon Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Aşılama teknikleri Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar
5 Saf kültür elde etme laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
6 Koloni tanıma laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
7 Mikrobiyel sayım yöntemleri Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Morfolojik-mikroskobik gözlemler laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Gram boyama laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
11 O/F testi laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
12 Biyokimyasal analizler - oksidaz laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
13 Katalaz testi laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar
14 Üreaz testi laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar
15 Bakteriyel sınıflama. Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların gözden geçirilmesi, sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların gözden geçirilmesi, sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 03:01