TBB500 Kuvaterner Topraklar

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB500
Ad Kuvaterner Topraklar
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Yakup Kenan KOCA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Aluviyal ana materyaller üzerinde oluşmuş toprakların özellikleri, oluşumu ve sınıflandırılması konularında yetkin olmak

Dersin İçeriği

Kuvaretnerde oluşmuş yeryüzü şekilleri, taşınmış ana materyallerin depolanma desenleri, akarsu taşkın ovaları, deltalar, alüviyal yelpazeler ve koluviyal etek arazileri üzerinde oluşana topraklar, aluviyal toprakların önemli morfolojik görünümleri, toprak oluş işlemleri ve sınıflandırlmaları.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Basılmamış ders notları öğrenciye verilmektedir.

Notlar

Engineering Geology of Quaternary Soils. Culshaw ve ark (1991)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Aluviyal topraklarda toprak etüt ve haritalama yapma alt yapısını oluşturur
ÖÇ02 Fluvial yeryüzü şekillerini tanır.
ÖÇ03 Taşımnış ana materyaller üzerinde oluşmuş toprakları yerinde oluşmuş topraklardan ayırteder.
ÖÇ04 Aluviyal toprakları sınıflandırır.
ÖÇ05 Aluviyal toprakların oluştuğu fizyografik birim ile sahip olduğu özellikleri ilişkilendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş İlk hafta olduğundan dolayı ön hazırlık bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kuvaterner yeryüzü şekilleri Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Koluviyal etek araziler Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Aluviyal yelpazeler Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Akarsu Taşkın Ovaları Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Akarsu Taşkın Ovaları (devamı) Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Deltalar Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Tüm konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kuvaternerde oluşmuş toprakların morfolojik özellikleri Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Kuvaternerde oluşmuş toprakların fiziksel ve kimyasal özellikleri Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Kuvaternerde oluşmuş toprakların minarolojik özellikleri Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Kuvaternerde oluşmuş toprakların tanımlama horizonları Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Kuvaternerde oluşmuş toprakların sınıflandırılması (Toprak Taksonomisi) Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Kuvaternerde oluşmuş toprakların sınıflandırılması (Toprak Taksonomisi) devamı Örnek toprak profilleri üzerinde çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Kuvaternerde oluşmuş toprakların sınıflandırılması (WRB) Örnek toprak profilleri üzerinde çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm kaynaklara çalışılacak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm kaynaklara çalışılacak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 09:35