TBB0016 Tarla ve Bahçe Bitkileri Gübrelemesi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB0016
Ad Tarla ve Bahçe Bitkileri Gübrelemesi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAYRİYE İBRİKÇİ


Dersin Amacı

Tarla ve bahçe bitkilerin gübrelenmesini çok yönlü olarak öğretmektir

Dersin İçeriği

Başlıca tarla ve bahçe bitkilerinin gübrelemesi, uygun gübre tanıtımı, gübre uygulama yöntemleri

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Ders notları ve güncel yayınlar

Notlar

Kitap, Growth and Mineral Nutrition of Field crops


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarla bitkilerinin gübrelemesini öğretir
ÖÇ02 Gübrelerin oluşumunu ve özelliklerini tanıtır
ÖÇ03 Bahçe bitkilerinin gübrelemesini öğretir
ÖÇ04 Gübre uygulama yöntemlerini öğretir
ÖÇ05 Gübreleme ve çevre koruma ilişkilerini öğretir
ÖÇ06 Gübreleme önerileri için bitki testlerini öğretir
ÖÇ07 Gübreleme önerileri için toprak testlerini öğretir
ÖÇ08 Sera bitkilerinin gübrelemesini öğretir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gübreleme açısından toprak özellikleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bitki besin elementleri ve topraktaki dinamikleri Önceden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Gübrelerin tanıtımı Önceden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Gübreleme yöntemleri Önceden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Hububatların gübrelenmesi Önceden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Mısırın gübrelenmesi Önceden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Patates ve yerfıstığının gübrelenmesi Önceden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Yarı yıl sınavı Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Narenciyenin gübrelenmesi Önceden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Meyve ağaçlarının gübrelenmesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Domatesin gübrelenmesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Sebzelerin gübrelenmesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Seralarda gübreleme Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Çevre koruma açısından gübreleme Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sürüdürülebilir tarım ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Final Sınavı Tüm notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Tüm notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS