Genel Bilgi
Kod | ZO646 |
Ad | Arı, Bitki ve Çevre İlişkileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ULVİYE KUMOVA |
Dersin Amacı / Hedefi
Bal arılarının bitkisel üretimdeki önemini ve katkısını öğretmek
Dersin İçeriği
Bal arılarının bitkisel üretimdeki önemini ve katkısı, nektar ve polen kaynağı bitkilerin sınıflandırılması. Polinasyonun önemini, planlanmasını ve ekonomik değerini, bitki-polinatör ilişkisini, arıların meralanma davranışı ve kolonilerin polinasyon çalışmalarına hazırlanması ve yönetim şeklinin belirlenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu
Notlar
Free, J. B., 1992. Insect Pollination of Crops. Academic Press Harcourt Brace. Jovanovich Publishers.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bal arılarının bitkisel üretimdeki önemini ve katkısını öğretir. |
ÖÇ02 | Nektar ve polen kaynağı bitkilerin sınıflandırılmasını ve özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | Polinasyonun önemini, planlanmasını ve ekonomik değerini bilir. |
ÖÇ04 | Kolonilerin polinasyon çalışmalarına hazırlanması ve yönetim şeklini bilir. |
ÖÇ05 | Knows usage areas of honey, polen and propolis economic worth and useful area. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bal Arılarının Yaşamı ve Bitki Beslenme Kaynakları | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta koloni hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Arı-Bitki İlişkisinin Tarihçesi, Günümüze Kadar Kaydedilen Gelişmeler | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Bitkilerde Döllenme Biyolojisi | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Böcek Polinasyonu ve Önemi | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta koloni hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Polinasyon Çalışmalarında Bal Arılarının Önemi, | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta koloni hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Polinasyon Çalışmalarında Bal Arılarının Ekonomiye Katkıları, | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta koloni hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Polinasyon Çalışmalarında Ülkelerin Bal Arılarınını Kulanma Potansiyelleri ve İstatistikleri | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta koloni hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nektar, Özellikleri, Arılar İçin Önemi, | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta ve laboratuarda hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Nektar Kaynakları, Bitkilerin Nektar Potansiyeli ve Bal Miktarları | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Pollen, Chemical Structure, Properties, Importance for Bees, | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Polen Kaynakları, Bitkilerin Polen Potansiyeli | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta ve laboratuarda hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tarımsal İlaçlarının sınıflandırılması, Önemi ve Dünyada ve Ülkemizde Kullanımı, Bal Arılarına Etki Düzeyleri, Korunma Yolları | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta ve laboratuarda hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Arı-Bitki Yetiştiricisinin Sorumlulukları, | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta ve laboratuarda hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Polinasyon çalışmalarında Yasal Düzenlemeler ve Yaptırımlar | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta ve laboratuarda hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |