Genel Bilgi
Kod | ZO671 |
Ad | Et Tavuğu Yetiştirme ve Islahı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MİKAİL BAYLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Etçi tip damızlık tavuk yetiştiriciliği ve ıslahı konusunda bilgi sahibi olmak, hibrit elde etme yöntemlerini bilmek.
Dersin İçeriği
Ebeveyn yetiştiriciliğinin önemi, dünya ve Türkiye'de durum, büyük ebeveyn ve ebeveynler, materyal akışı, etçi ebeveynler, erkek-dişi ayrı yemleme, işletme tipleri, yetiştirme teknikleri, ekonomik özellikler ve kalıtımları, ebeveyn özelliklerinin ıslahı, melezleme yöntemleri, test işlemleri ve seleksiyon yöntemleri, gelişmeler ve araştırma sonuçları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
powerpoint sunular.
Notlar
bilimsel makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etçi tavuk yetiştiriciliğini bilir |
ÖÇ02 | Islah yöntemlerini bilir |
ÖÇ03 | Damızlıkçı işletmelerde sorumluluk alır |
ÖÇ04 | Et tavuklarının nasıl en kısa sürede, en karlı şekilde yetiştirilmesi yönünde ıslah çalışmaları yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünya ve Türkiye’de et üretiminin durumu ve geleceği. AB ilişkileri ve Türkiye Tavukçuluğu | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Etçi tavuk ırkları ve soylarının özellikleri | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Büyük ebeveynler ve ebeveynlere ait özellikler | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Türkiye’de bulunan etçi hibritler ve özellikleri | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Islah yöntemleri, ıslahta ele alınan özellikler | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Islah yöntemleri, ıslahta ele alınan özellikler-2 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Günlük civcivlerde cinsiyet ayrımının önemi ve yöntemler | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Damızlık et tavukçuluğu yetiştirme sistemi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yumurtacı damızlık ve üretim sürülerinin yetiştirilme sistemi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Damızlık tavuklarda kuluçka | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yumurtlama dönemi etçi damızlık ve üretim sürülerinin yetiştirme tekniği (Aydınlatma, yumurta kalitesinin korunması, verimin değerlendirilmesi) | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Etçi damızlık ve üretim sürülerinde yetiştirme tekniklerinin karşılaştırılması. Ekonomik karşılaştırmalar ve hayvan refahı. | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çiftlik uygulamaları | uygulama hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Öğrenci ödevlerine ait sunumlar | makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |