ZO640 Ana Arı Yetiştirme ve Üretim Teknikleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZO640
Ad Ana Arı Yetiştirme ve Üretim Teknikleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ULVİYE KUMOVA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Ülkemiz arıcılığının en önemli sorunlarından olan ana arı yetiştirmenin temel kavram, ilke ve prensiplerinin teorik ve uygulamalı temel eğitimini alarak, teknik düzeyde ana arı yetiştirme misyonuna ve beceresine sahip olarak; bu alandaki açığı kapatmaya yönelik çalışmaları yürüterek ve yön vererek işletmelerde verimliliğe katkı sağlamak.

Dersin İçeriği

Ana arı yetiştiriciliğinin önemi; ana arının kolonideki rolü, üreme sistemi, yumurtlama etkinliği, ana arı oluşumuna etki eden faktörler, ana arı kalitesini etkileyen faktörler, ana arının orijini, sınıflandırılması, ana arının performansının saptanması; ana arı yetiştiriciliğinin biyolojik esaslari, ana ari üretim yöntemleri, ana arı üretim takvimi ve kayıt tutma, ana arı üretim işletmesinin özellikleri ve sürekli üretim organizasyonu; ana arının çiftleşmesi, doğal ve yapay çiftleştirme; ana arıların pazara hazırlanması, ana arıda kalite kontrolü; paket arıcılığının gelişimi, önemi, kullanılma amaçları ve özellikleri, paket arı üretim sistemi, Türkiye´ de paket arıcılığının geleceği ve önemi; yapay tohumlamanın önemi ve kuralları, yapay tohumlama tekniği, yapay tohumlamanın kazandırdığı üstünlükler ve olanaklar.

Dersin Ön Koşulu

Zootekni Mezunu olması ve Arıcılık derslerini almış olması

Kaynaklar

Ders notu ve slayt sunumları bulunmaktadır.

Notlar

Laidlaw, H. H., Eckert, J. E. 1962. Queen Rearing. University of California. USA.1-165. Field, O. S. 2008. Field Notes On Queen Rearing. IBRA. Cardiff. 31 pp.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ana arı yetiştirmenin önemini ve biyolojik esaslarını bilir
ÖÇ02 Teknik ana arı yetiştirme yöntemlerini bilir,
ÖÇ03 Yapay tohumlama tekniğini bilir,
ÖÇ04 Ana arı üretim işletme modelini ve organizasyonu bilir,
ÖÇ05 Ana arılarda kalite kontrolünü bilir,
ÖÇ06 Ana arıları pazara hazırlama ve muhafaza tekniklerini bilir,


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ana Arı Yetiştiriciliğinin Tarihçesi Ders notları, projeksiyon ve tepegöz sunumu hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ana ve Erkek Arının Üreme Sistemleri Ders notları, projeksiyon ve tepegöz sunumu hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ana Arının biyolojisi ve davranışları, Ders notları, projeksiyon ve tepegöz sunumu hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Ana Arıların Üretimi Ders notları, projeksiyon ve tepegöz sunumu hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Ana Arı YetiştirmeYöntemleri; Miller, Alley, Smith, Doolittle Methods Ders notları, projeksiyon ve tepegöz sunumu hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Ana arı yetiştirme: UYGULAMA I Arılıkta uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Ana arıların pazara hazırlanması Ders notları, projeksiyon ve tepegöz sunumu hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Doolittle Yöntemi ile Ana Arı Yetiştirme; Uygulama II. Arılıkta ve kolonilerde uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Ana arıların Bakımı Ders notları, projeksiyon ve tepegöz sunumu hazırlığı, arlıkta hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Doolittle Yöntemi ile Ana Arı Yetiştirme; Uygulama III. Arılıkta ve kolonilerde uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Yetiştirme ve Stok Geliştirme Ders notları, projeksiyon ve tepegöz sunumu hazırlığı, arlıkta hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Ana arı yetiştirme: UYGULAMA IV Arılıkta ve kolonilerde uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Kontrollü Çiftleştirme Arılıkta ve kolonilerde uygulama hazırlığı, Laboratuarda hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Ana arıların Hastalıkları Arılıkta ve kolonilerde uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 01:31