Genel Bilgi
Kod | ZO023 |
Ad | Çiftlik Hayvanlarında Moleküler Genetik Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BAHRİ DEVRİM ÖZCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere moleküler genetik tekniklerinin hayvansal üretimde kullanımını öğretmek, yeni ve modern teknolojileri hayvansal üretimde kullanabilen eleman yetiştirmek
Dersin İçeriği
Genetik mühendisliği ve kısa tarihçesi, nükleik asitler, genetik mühendisliğinde kullanılan enzimler, konakçı hücre tipleri, klonlama vektörleri, polimeraz zincir reaksiyonu ve hayvancılıkta kullanımı, transgenik hayvan üretimi, rekombinant moleküller, transgenik hayvan uygulamaları, polimorfizm yöntemleri ve hayvancılıkta önemi, hayvan beslemede moleküler genetik uygulamaları, hayvan yetiştiriciliğinde moleküler genetik uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Animal Biotechnology, 2018. A.K. Srivastava, R.K. Singh, M.P. Yodav, CBS PUB & DIST PVT LTD INDIA, ISBN-13 : 978-8120416482
Notlar
Moleküler Biyoteknoloji, Rekombinant DNA'nın Prensipleri ve Uygulamaları, B.R. Glick, C.L. Patten, Beşinci Baskıdan Çeviri, 2021. Çeviri Editörü: T. Kankılıç, Palme Yayınları, Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çiftlik hayvanlarından genetik materyali izole eder ve deneysel amaçlı kullanır |
ÖÇ02 | Genetik laboratuvarında kullanılan temel cihazları bilir ve kullanır |
ÖÇ03 | Zootekni alanındaki sorunlara genetik yorumlar getirir ve çözüm üretir |
ÖÇ04 | Alanı ile ilgili bir sorunu çözmek için proje üretir ve uygular |
ÖÇ05 | Zootekni alanındaki yeni bilgileri takip eder ve bu bilgileri mesleğinde kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genetik mühendisliği ve kısa tarihçesi | Tüm moleküler genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nükleik asitler ve yapısı | Tüm moleküler genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | DNA modifiye edici enzimler ve hayvancılıkta kullanımı | Tüm moleküler genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Prokaryotik ve ökaryotik klonlama vektörleri | Tüm moleküler genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Moleküler markırlar ve hayvancılıkta kullanım alanları 1 | Tüm moleküler genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Moleküler markırlar ve hayvancılıkta kullanım alanları 2 | Tüm moleküler genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | PCR teknolojisi | Tüm moleküler genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Elektroforetik yöntemler | Tüm moleküler genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Somatik klonlama | Tüm moleküler genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | CRISPR teknolojisi ve hayvancılıkta kullanımı | Tüm moleküler genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Transgenik hayvan üretimi | Tüm moleküler genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hayvan beslemede moleküler genetik uygulamalar | Tüm moleküler genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hayvan yetiştiriciliğinde moleküler genetik uygulamalar | Tüm moleküler genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yılsonu sınavına hazırlık | Tüm moleküler genetik kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |