ANA720 Uzmanlık Alan Dersi

5 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ANA720
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZKAN OĞUZ


Dersin Amacı / Hedefi

Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinciyle yeni ve analitik düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak özgün bir konuyu araştırma, kavrama, tasarlama, uyarlama, uygulama, tartışma ve paylaşma becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Doktora eğitimi süresince anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bir konuyu araştırmak, tasarlamak, uygulamak ve tartışmak.

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Dere F. Atlaslı Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji. 4.Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012. Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı. 7.Baskı. Akademisyen Kitabevleri. 2018.

Notlar

Oğuz Ö. Asklepios İnsan Anatomi Atlası. Akademisyen Yayınevi. Adana


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitimi boyunca edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanır.
ÖÇ02 Gereksinim duyduğu konuya yönelik literatür taraması yapar.
ÖÇ03 Anatomi ile ilgili bir konunun araştırılma sürecinde verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
ÖÇ04 Anatomi ile ilgili bir sorunu çözmek için yaratıcı, eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme mekanizmalarını kullanarak yeni yöntemler kurgular, geliştirir ve sonuçlarını değerlendirir.
ÖÇ05 Anatomi uygulamalarında karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözer.
ÖÇ06 Anatomi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
ÖÇ07 Anatominin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir, üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak tezine yönelik kanıta dayalı yeni düşünce ve yöntemleri tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve anatomi alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatominin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemleri tanımlar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ile ilgili yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomiye yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve analitik düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomiye yenilik getiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek anatomi alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur, anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümlenmesine liderlik yapar. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak anatomiye yönelik kanıta dayalı yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Anatomiye yönelik ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında uygular. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişilerle anatomi ve ilişkili alanlar ile ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunurken yetkin ve etkin bir sosyal iletişim kurar. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Anatomi ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur, karşılaşılan sorunların çözümünde etik ve stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Anatomi ve ilişkili disiplinlere yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular, doğru yorumlar ve etik kurallar çerçevesinde analiz ve sentez yapar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Anatomi alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma konusu ile ilgili literatür taranması 1 Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Araştırma konusu ile ilgili literatür taranması 2 Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Literatür taraması yapılarak çalışma yapılacak konunun tasarlanması 1 Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Literatür taraması yapılarak çalışma yapılacak konunun tasarlanması 2 Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Araştırma çalışması yapılacak konunun belirlenmesi Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Çalışmaya ait gereç ve yöntemin belirlenmesi Makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Etik kurallar dahilinde çalışmaya ait yöntemin uygulanarak verilerin elde edilmesi Makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Etik kurallar dahilinde çalışmaya ait yöntemin uygulanarak verilerin elde edilmesi 2 Makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Çalışmaya ait bulgulardan istatistiksel yöntemleri kullanarak sonuç çıkarmak İstatistiksel analiz yapma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Çalışmadan elde edilen verilerin literatür ile karşılaştırarak tartışılması Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Çalışmadan elde edilen verileri literatür ile karşılaştırarak tartışılması 2 Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Sonuçların değerlendirilmesi Makale değerlendirme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Yapılan çalışmanın sunum veya yayına hazır hale getirilmesi Sunum tekniklerini inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
15 Yapılan çalışmanın sunulması veya yayınlanması Sunum tekniklerini inceleme, yayının gönderilebileceği dergileri inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.11.2022 07:59