Genel Bilgi
Kod | ANA720 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZKAN OĞUZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinciyle yeni ve analitik düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak özgün bir konuyu araştırma, kavrama, tasarlama, uyarlama, uygulama, tartışma ve paylaşma becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Doktora eğitimi süresince anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bir konuyu araştırmak, tasarlamak, uygulamak ve tartışmak.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dere F. Atlaslı Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji. 4.Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012. Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı. 7.Baskı. Akademisyen Kitabevleri. 2018.
Notlar
Oğuz Ö. Asklepios İnsan Anatomi Atlası. Akademisyen Yayınevi. Adana
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitimi boyunca edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanır. |
ÖÇ02 | Gereksinim duyduğu konuya yönelik literatür taraması yapar. |
ÖÇ03 | Anatomi ile ilgili bir konunun araştırılma sürecinde verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ÖÇ04 | Anatomi ile ilgili bir sorunu çözmek için yaratıcı, eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme mekanizmalarını kullanarak yeni yöntemler kurgular, geliştirir ve sonuçlarını değerlendirir. |
ÖÇ05 | Anatomi uygulamalarında karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözer. |
ÖÇ06 | Anatomi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
ÖÇ07 | Anatominin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir, üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak tezine yönelik kanıta dayalı yeni düşünce ve yöntemleri tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve anatomi alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatominin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemleri tanımlar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomiye yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve analitik düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomiye yenilik getiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek anatomi alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur, anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümlenmesine liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak anatomiye yönelik kanıta dayalı yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomiye yönelik ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında uygular. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişilerle anatomi ve ilişkili alanlar ile ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunurken yetkin ve etkin bir sosyal iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur, karşılaşılan sorunların çözümünde etik ve stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ve ilişkili disiplinlere yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular, doğru yorumlar ve etik kurallar çerçevesinde analiz ve sentez yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma konusu ile ilgili literatür taranması 1 | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Araştırma konusu ile ilgili literatür taranması 2 | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Literatür taraması yapılarak çalışma yapılacak konunun tasarlanması 1 | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Literatür taraması yapılarak çalışma yapılacak konunun tasarlanması 2 | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Araştırma çalışması yapılacak konunun belirlenmesi | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Çalışmaya ait gereç ve yöntemin belirlenmesi | Makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Etik kurallar dahilinde çalışmaya ait yöntemin uygulanarak verilerin elde edilmesi | Makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Etik kurallar dahilinde çalışmaya ait yöntemin uygulanarak verilerin elde edilmesi 2 | Makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Çalışmaya ait bulgulardan istatistiksel yöntemleri kullanarak sonuç çıkarmak | İstatistiksel analiz yapma, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Çalışmadan elde edilen verilerin literatür ile karşılaştırarak tartışılması | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Çalışmadan elde edilen verileri literatür ile karşılaştırarak tartışılması 2 | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Sonuçların değerlendirilmesi | Makale değerlendirme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Yapılan çalışmanın sunum veya yayına hazır hale getirilmesi | Sunum tekniklerini inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Yapılan çalışmanın sunulması veya yayınlanması | Sunum tekniklerini inceleme, yayının gönderilebileceği dergileri inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |